گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۲۰ :: ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
توجه ویژه صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی موجب رونق اقتصادی می شود

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و رییس اتاق لرستان گفت: توجه ویژه صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی این استان ضروری است چراکه موجب توسعه و رونق اقتصادی می شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، حسین سلاحورزی روز چهارشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان که در اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: صندوق توسعه ملی یک ابداع، اختراع یا نوآوری از سمت ایران نبوده بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر این تجربه اجرایی شده است و در این راستا ذخیره قابل توجهی کسب کردند.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین محل‌های مصرف منابع صندوق توسعه ملی در لرستان است ادامه داد: فلسفه و نگاه قانون گذار در صندوق توسعه ملی یک دیدگاه درست است که این مهم نباید فراموش شود چراکه منابع صندوق با مشکل مواجه خواهد شد.

سلاحورزی بیان کرد: برخی افراد امکان بازگشت تسهیلات دریافتی از این صندوق را نداشتند و با مشکلاتی روبه‌رو شدند که اکنون بازنگری چگونگی ساز و کار این صندوق در راستای تعامل سازنده با بنگاه‌ها و بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.

رییس اتاق بازرگانی لرستان گفت: اساسنامه صندوق توسعه ملی بر این اساس است که ذخیره آن دلاری باشد و منابع آن باید بصورت ارزی به صندوق بازگردد بنابراین نباید منابع به صورت ریالی باز پس گرفته شود.
 
وی افزود: جهش های ارزی خارج از اراده و اختیار بنگاه‌ها بوده و در برخی از حوزه‌ها به دلیل شرایط خاص کشور ممنوعیت صادرات به وجود آمده است بنابراین درآمد ارزی وجود ندارد که دولت باید ساز و کار جبران پوشش ریسک برای بنگاه ها را در نظر بگیرد تا منابع به صورت دلاری به صندوق باز گردد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و رییس اتاق لرستان گفت: توجه ویژه صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی این استان ضروری است چراکه موجب توسعه و رونق اقتصادی می شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید