اولین نشست مجازی خبرنگاران در کلاب هاوس؛
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۰:۱۰ :: ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
توسعه لرستان نیازمند وجود مدیران نقدپذیر است/حال مطبوعات لرستان خوب نیست

شامگاه امروز اولین نشست مجازی جمعی از خبرنگاران، روزنامه نگاران و فعالین عرصه رسانه در استان لرستان در بستر اپلیکیشن کلاب هاوس(club house) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، موضوع اصلی این نشست نقش رسانه‌ها در توسعه استان لرستان بود و به ترتیب اساتید، همکاران و میهمانان نکته‌نظرات و سوالات خود را ایراد کردند.

ابتدا دکتر رستمی از پیشکسوتان مطبوعات استان و دکتر شهرام شرفی از نویسندگان و فعالین حوزه رسانه به بررسی مشکلات و موانع توسعه در استان لرستان پرداختند و رسانه و تحقق روزنامه‌نگاری توسعه محور در استان را اهرمی سازنده و موثر در رفع مشکلات مختلف استان برشمردند.

احمد کاظمی مسئول امور مطبوعات و خبرگزاری‌های استان لرستان نیز در این اتاق مجازی با خبرنگاران به گفتگو پرداخت و در وهله اول حمایت از اقتصاد رسانه را وظیفه اصلی ارشاد دانست و تاکید کرد: با هدف توسعه استان لرستان نیازمند نقد مستند و سازنده هستیم از این‌رو در سالجاری در پایان هر ماه از نقد برتر هر رسانه تجلیل خواهیم کرد.

در ادامه مهمانان و از جمله خبرنگاران فعال استانی؛ امین پارسا، نرگس سپه‌وند، کامین ملکی، اکبر بابایی و امین آزادبخت نیز نکته نظرات و پیشنهادات خویش را مطرح کردند و وجه اشتراک سخنان این عزیزان در همدلی و اتفاق‌نظر رسانه در فریاد زدن مشکلات و محرومیت‌های استان بود و عدم نقدپذیری برخی مدیران و فاصله‌گیری آنان از رسانه‌های بیطرف و حق‌گو را به عنوان بزرگترین مشکل عنوان کردند.

نکته قابل تامل در جمع‌بندی این نشست، نقش بی بدیل رسانه‌ها در توسعه استان بود و متاسفانه مخدوش شدن فضای نقد که در پی اهمال از جانب برخی رسانه ها رخ می دهد. افرادی که به عنوان روابط عمومی ادارات عمل کرده و یا بخاطر مساله حمایت اقتصادی از بنگاه رسانه‌ای خویش، سعی در مقابله و کمرنگ کردن نقدهای منطقی و موثر را دارند.

مساله اشباع مطبوعات و حرفه خبرنگاری در استان لرستان نیز مطرح شد ‌که مستلزم تخصص گرایی و غربالگری مجوزها از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ست‌.

به گفته اساتید و همکاران حاضر در اتاق مجازی فعلا حال مطبوعات لرستان اصلا خوب نیست و روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ما به عنوان چشم بینا و گوش شنوای مردم نباید صرفا در تکاپوی تامین نیاز اقتصادی رسانه باشند.
مبرهن است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با توزیع عادلانه آگهی‌ها موظف به حمایت مالی از رسانه‌هاست و نیز در مواقع شکایات غیرضروری و یا هر گونه اعمال اجحافی از سوی مدیران ناکارآمد باید مدافع و پشتیبان رسانه‌ها باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید