مدیرکل بهزیستی لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۴۳ :: ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
توسعه مهد کودکها در مناطق سیل زده ضروری ست

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: توسعه مهد کودکها در مناطق سیل‌زده ضروری است. فاطمه زهرا توکلی در دومین جلسه کارگروه تخصصی حمایت‌های اجتماعی، اظهار کرد: برخی مردم مناطق سیل‌زده ناراحت هستند چون فکر می‌کنند به اندازه کافی به آنها توجه نشده است. وی تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی به لحاظ معتمدین […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: توسعه مهد کودکها در مناطق سیل‌زده ضروری است.

فاطمه زهرا توکلی در دومین جلسه کارگروه تخصصی حمایت‌های اجتماعی، اظهار کرد: برخی مردم مناطق سیل‌زده ناراحت هستند چون فکر می‌کنند به اندازه کافی به آنها توجه نشده است.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی به لحاظ معتمدین محلی و افراد ذی‌نفوذ در آنجا وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد که کار این گروه‌ها آنجا تثبیت شود.

توکلی اضافه کرد: زمانی آنجا موفق خواهیم شد که در این مناطق بتوانیم کار را به مردم واگذار کنیم و آنها را به روال طبیعی زندگی برگردانیم.

وی بیان کرد: بهزیستی برنامه‌‌یزی کرده در راستای مداخلات اجتماعی روانی به عنوان عضو کارگروه حمایت از سلامت روانی یک پایگاه سلامت در مناطق سیل‌زده افتتاح کند.

مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: در صورت تامین اعتبار تا چهار پایگاه آن را افزایش خواهیم داد.

توکلی اظهار کرد: جلساتی نیز با گروه‌هایی که با کودکان کار می‌کردند برگزار شد و نظر بر این است که از موازی‌کاری اجتناب کنیم.

وی بیان کرد: طرح توسعه مهادی کودک نیز در دستورکار است چون باتوجه به اوقات فراغت بچه‌ها در تابستان حضور این پایگاه‌ها مهم است.

مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: حضور دستگاه‌های اجرایی در مناطق سیل‌زده نیز ضروری است تا زندگی مردم به حالت عادی برگردد.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه تنها آسیب، علیرغم تمام زحماتی که کشیده شده موازی‌کاری‌هاست، تصریح کرد: مداخلات اجتماعی از دغدغه‌های اصلی است که بعد از بحران با پیامدهای آن روبرو می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متعددی کار را انجام می‌دهند که امید می‌رود به نتیجه خوبی دست پیدا کنیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان اضافه کرد: نمایندگان ذیربط یک پایگاه تشکیل دهند و از هر دستگاه یک نماینده در شهرستان جلسه‌ای را تشکیل و به یک برنامه‌ریزی برسند.

توکلی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی تعریف و شاخص‌های برنامه‌ریزی توسط دستگاه‌های اجرایی اعلام شود، ادامه داد: این اطلاعات در اختیار همان کمیته یا پایگاه قرار داده شود تا خدمات ارائه شده ثبت شوند.

مدیرکل بهزیستی لرستان یادآور شد: دستگاه‌هایی که در مناطق سیل زده هستند برنامه‌های عملیاتی تعریف کنند و ظرفیت‌هایی مانند اشتغال شناسایی شود.

توکلی اظهار کرد: تصمیم بر این گرفته شده که کمپ‌ها جمع‌آوری شوند و به نظر می‌آید نظر درستی باشد.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به توزیع وسایل نیز، افزود: تاخیری در این راستا صورت گرفته که باعث نارضایتی برخی خیرین شده و امید می‌رود دستگاه‌ها کار توزیع را شروع کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی درست شده از اینکه چه افرادی چه کمک‌هایی دریافت کرده‌اند. باید از ظرفیت خیرین در این راستا نیز استفاده شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید