گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۵۶ :: ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
توسعه و بسط تعاونی ها در رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار ضروری است

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت : توسعه و افزایش تعاونی‌ها بعنوان سازمانی متعلق به مردم موجب رفع محرومیت و ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری و رونق تولید در کشور می شوند .

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی آشتاب با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم دولت و مسئولین مساله اشتغال است اظهار کرد : تعاونی‌ها و بویژه تعاونی‌های تولیدی وخدماتی با استفاده ازتجمیع سرمایه‌های اندک و حمایت و تسهیلات دولتی ، فرآیند تولید و توسعه اقتصاد را شتاب می دهند و تاحدودی مشکل اشتغال را مرتفع می نمایند. 

وی به ایجاد تعاونی ها در استان با هدف ایجاد اشتغال پایدار اشاره کرد و افزود : از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۹۴ طرح تعاونی در زمینه های مختلف با فرصت شغلی ۱۱۷ نفر و تعداد یک هزار و ۱۷۷ نفر عضو در لرستان تشکیل شده است .

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان به صادرات تعاونی استان در سالجاری اشاره کرد و اظهار نمود: طی  سالجاری میزان صادرات انجام شده توسط شرکت های تعاونی لرستان  بالغ بر ۳۷ هزار و ۷۸۰ دلار بوده که محصولات تعاونی استان به خارج  از کشور صادر شده است .

آشتاب در ادامه توانمند سازی و مشاوره های تخصصی برای اعضای تعاونی را از طریق برگزاری دوره های آموزشی ضروری دانست و اظهار کرد :در سالجاری تاکنون ۲۳ هزار نفر ساعت دوره های آموزشی مهارتی برای تعاونگران استان برگزار شده است .

وی در ادامه افزود :مجموع تعاونی‎های فعال استان لرستان ۲ هزار و ۸۳۶ تعاونی میباشد که از این تعداد ۴۷۸ تعاونی بانوان فعالیت می کنند و این تعاونی ها در سالجاری توانستند تعداد یک هزار و ۲۲ فرصت شغلی جدید را ایجاد کنند .

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید