گروه: عکس روز
تاریخ: ۱۸:۲۴ :: ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
خمیردندان پرسیکا؛ ضدپوسیدگی و سفیدکننده دندان

شرکت دانش بنیان داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر در شهر خرم آباد موفق به تولید خمیردندان پرسیکا با دو ویژگی مهم ضدپوسیدگی و سفیدکنندگی دندان ، شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، ،مدیرعامل شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر در این زمینه به خبرنگار سنگ نوشته گفت: با وجود این که این شرکت یک خمیردندان گیاهی تولید شده از بره موم زنبور عسل وعصاره های گیاهی با برند هربکس تولید کرده است اما بر اساس وظیفه ذاتی این شرکت که تولید محصولات مورد نیاز و به روز در جامعه است ، تولید «خمیردندان پرسیکا » با برند هربکس در سال جاری در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

دکتر « حسین جهانگیر» با اشاره به پیشینه ای درباره مصرف سالوادورا پرسیکا (مسواک) گفت: قرن هاست که به این محصول به عنوان یک مسواک طبیعی استفاده می شود و پیامبر اسلام نیز به استفاده از آن بارها سفارش و تاکید نموده اند.

وی اضافه کرد: تحقیقات نشان می دهد که چوب مسواک به دلیل داشتن کلرید، گوگرد، ترپن ها، ویتامین سی، گلایکوزیدها، مقدار زیادی فلوراید و سیلیس جهت بهداشت و سلامت دهان و دندان مفید می باشد.

وی ادامه داد: چوب مسواک حاوی تانن ها، ترکیبات گوگردی، ترکیبات ایزوتیوسیانات، سنجرین، کلر ، کلراید ، سیلسکا، تری میتل آمین، فلورین، فلوراید، سیلیس، سیلیسیم و بی‌کربنات سدیم می‌باشد که این مواد دندان ها را ضدعفونی، سفید و پاکیزه می‌ کنند، از پوسیدگی دندان و به وجود آمدن پلاک و خونریزی لثه جلوگیری کرده و باعث تقویت لثه و استحکام دندان می‌شوند.

مدیر عامل شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر اظهار کرد: تحقیقات صورت گرفته وجود ماده ای تیز به نام « سنجرین» با بوی تند و مزه ای تیز در مسواک را اثبات کردند که این ماده نیز به ازبین بردن باکتری ها کمک می کند.

دکتر جهانگیر اضافه کرد: وجود کلراید همراه با سیلیکا باعث سفیدی دندان ها می شود، این ماده چسبناک ، مینای دندان را می پوشاند و از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند و وجود همین ویژگی ها سبب شده است که تولید این محصول در داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر ،عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: هم چنین وجود ماده ۳ میتل آمین باعث بهبود زخم های لثه و رشد سالم آن می شود.

به گفته وی ، این ماده پاک کننده، باعث اصلاح و کاهش شاخص هیدروژنی حفره دهانی، که به صورت« غیر مستقیم » در رشد میکروبی دهان مؤثر است، می شود و البته محققان مقداری مواد ضد تورم نیز در این چوب کشف کردند.

مدیرعامل شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر با بیان این که در چوب مسواک مقدار زیادی عنصر فلورین وجود دارد، افزود: این ماده باعث تقویت و استحکام دندان ها در مرحله شکل گیری و نمو و جلوگیری از تأثیر اسیدها برای جلوگیری از پوسیدگی دندان می شود. دکتر جهانگیر ادامه داد: غیر از عنصر فلورین، مقداری عنصر کلر نیز در چوب مسواک یافت می شود که رنگ بد دندان ها را از بین می برد و سیلیس نیز به نسبت ۴% در چوب مسواک یافت می شود که این ماده نیز لایه پلاک را از سطح دندان ها دور کرده و حذف می کند.

وی اظهار کرد : ماده “بی کربنات سدیم” موجود در سالوادورا پرسیکا (مسواک) در معالجه و بهبود دندان ها نیز بسیار موثر است.

دکتر جهانگیر با بیان اینکه دانشمندان در چوب مسواک ماده ای به نام ” سیلفا یوریا ” یافته اند، گفت: این ماده مانع سوراخ شدن و پوسیدگی دندان می شود و از تشکیل مرکز و حفره چرکی در دندان جلوگیری می کند.

وی اظهار کرد: وجود مقداری اسید اسکوربیک و ماده سیتوسیترول نیز در چوب مسواک وجود دارد که این دو ماده باعث تقویت شریان های خونی غذارسان به لثه می شوند.
دکتر جهانگیر ادامه داد : در چوب مسواک به میزان ۱% مواد خوشبو کننده روغنی یافت می شود که دهان را با عطر خود خوشبو می کند.

وی گفت: خمیردندان پرسیکا درجلوگیری از پوسیدگی و سفیدکنندگی دندان بسیار موثر است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید