قائم مقام داروسازی دکتر جهانگیر خبر داد:
تاریخ: ۸:۰۶ :: ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
تولید شامپو سر و بدن پرونایس برای حفظ سلامت پوست و مو کودکان

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، حفظ سلامت و یکپارچگی پوست کودکان، موضوع بسیار مهمی برای خانواده هاست. طبق بررسی های صورت گرفته ، آسیب به لایه شاخی پوست می تواند منجر به درماتیت آتوپیک، درماتیت پوشک یا حتی عفونت شود.

از آنجایی که پوست کودک با پوست بزرگسال بسیار متفاوت است ، برای مراقبت از پوست کودک باید از روش خاصی استفاده نمود و به همین خاطر محصولاتی که مناسب پوست کودکان باشند باید مورد استفاده قرار بگیرد.
قائم مقام و مسول کنترل کیفی داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر با بیان این مطالب گفت: بر همین اساس ما مجموعه ای از محصولات زیبایی آرایشی و بهداشتی کودکان را به طور انحصاری برای استفاده در کودکان تولید کرده ایم که تمام نیازهای روزانه و خاص بهداشت ، مراقبت و محافظت از کودکان را پوشش می دهد.
دکتر « مونا جهانگیر » افزود: شامپو سروبدن کودک پرونایس حاوی عصاره کالاندولا جهت محافظت از پوست و موی کودکان فرموله شده است.
وی ادامه داد: شامپو سروبدن کودک پرونایس بدون اشک و ضد آلرژی و حساسیت می باشد زیرا گیاه کالاندولا « گل همیشه بهار» به کار رفته در این محصول به دلیل دارا بودن ساپونین و موسیلاژ ، خاصیت مرطوب کنندگی، صاف کنندگی و بازسازی پوست را دارد.
مسول کنترل کیفی داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر خاطر نشان کرد: شامپو سرو بدن کودک پرونایس، باعث نرم شدن پوست سرشده و رشد مو وشانه خوری راحتر موی کودکان را به دنبال دارد.
دکتر جهانگیر گفت: گیاه کالاندولا« گل همیشه بهار» یکی از گیاهان متنوع و موثر برای حفظ سلامتی پوست است، گل همیشه بهار گیاهی است با رنگ زرد ، دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهاب که برای بهبود ناراحتی های پوستی هم استفاده می شود و برهمین اساس شامپوسر و بدن کودک پرونایس پوست کودکان را از خشک شدن ، محافظت می کند.
وی با اشاره به اینکه PH پوست کودکان ۵٫۵ می باشد ، اضافه کرد: بر همین اساس متخصصان توصیه می کنند که محصولات پاک کننده کودکان با ph طبیعی پوست آنها مطابقت داشته باشد که شامپو سروبدن کودک پرونایس با استفاده از این ترکیبات دارای چنین ویژگی هایی می باشد.
وی ادامه داد: آنتی اکسیدان ها ترکیبات مفیدی هستند که اثرات مضر استرس اکسیداتیو در بدن شما را خنثی می کنند وعصاره گل همیشه بهار دارای چندین آنتی اکسیدان قوی از جمله تری ترپن ها ، فلاونوئیدها ، پلی فنول ها و کاروتنوئیدها است .
مسول کنترل کیفی شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر گفت: التهاب یکی از پاسخ های ایمنی بدن است و آلرژن ها ، میکروب ها ، سموم و سایر مواد تحریک کننده می توانند التهابی را ایجاد کنند که منجر به علائم ناخوشایند شود، ترشح هیستامین باعث قرمزی ، درد، آلرژی و التهاب می شود ولی فلاونوئیدهای موجود در گل همیشه بهار از آزاد شدن هیستامین و تولید پروستاگلاندین ها جلوگیری می نماید.
دکتر جهانگیر افزود: فلاونوئیدها به بدن شما کمک می کنند تا این واکنش التهابی را از بین ببرد وعلائم آن کاهش یابد و اثرات دیگر این مواد تثبیت غشاء لیزوزومی و تاثیر بر نفوذپذیری و مقاومت مویرگی می باشند.
وی ادامه داد: ساپونین های موجود درعصاره گل همیشه بهار از آزاد شدن هیستامین، برادی کنین و برخی از آنزیم های پروتئولیتیک جلوگیری کرده و با کاهش نفوذپذیری عروق مویرگی مانع ترشح پلاسمای خون به داخل بافت ها گردیده و مهاجرت گویچه های سفید را به ناحیه ملتهب کاهش می دهد.
وی یادآور شد: کارتنوئیدهای گل همیشه بهار و بخصوص بتاکاروتن، پیش ساز ویتامینA بوده و به اثرات ضد التهابی و التیام بخش فلاونوئیدها و ساپوموزیدهای آن کمک می کند.
دکتر جهانگیر گفت: فلاونوئیدها به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کنند که به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند و لینولئیک موجود در عصاره گل همیشه بهار نیز باعث تغذیه پوست کودک شده و ظاهر پوست کودک شما را لطیف تر و نرم تر می کند.
وی تصریح کرد: عصاره گل همیشه بهار، بیان پروتئین های خاصی را که باعث بهبود زخم می شوند، تنظیم می کند، همچنین عصاره گل همیشه بهار به دلیل خواص ضد قارچی و ضد میکروبی خود شناخته شده است ومی تواند باعث افزایش رطوبت رسانی ، سفتی و انعطاف پذیری پوست شود. خواص درمانی گل همیشه بهار،باعث افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی بهتر به پوست شده که این به معنی تغذیه بیشتر و بهترپوست می باشد در واقع هر دو خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی عصاره کالاندولا به محافظت از کلاژن و الاستین پوست کودک شما کمک می کنند.
گفتنی است پوست بزرگترین اندام بدن است که پس از تولد به رشد خود ادامه داده و تغییرات قابل مشاهده ای در آن رخ می دهد.
پوست شامل سه لایه اصلی است: لایه رویی(اپیدرم )،لایه درونی (درم) وهیپودرم. بیرونی ترین لایه اپیدرم لایه شاخی (SC) است که به طور معمول “سد پوستی” نامیده می شود که متشکل از سلولهای مرده مسطح است که هر دو هفته یکبار از سطح بدن جدا می شوند.
از بین سه لایه اصلی پوست ، لایه شاخی sc خط دفاعی مهم پوست بوده که تمام بافت ها و اندام های آسیب پذیر داخل بدن را محافظت می کند.
پوست کودک نسبت به پوست بزرگسالان، حساس تر ، آسیب پذیرتر ،دارای سلول ها ی کوچکتر ،فیبرهای کلاژن نازک تری بوده که استعداد بیشتری برای تحمل شرایط خاص پوستی را دارد.
ترکیب پوست کودک نیز با پوست بزرگسالان متفاوت است ، پوست کودک بر خلاف پوست بزرگسالان عوامل مرطوب کننده طبیعی (NMF) ،چربی و ملانین کمتری را دارد. مقادیر کمتری از( NMF) در پوست کودک موجب می شود که با سرعت بیشتری نسبت به بزرگسالان آب بدن خود را از دست بدهد. پوست دارای نقش چند منظوره حفاظتی ،تنظیمی و حسی است.
پوست از بدن در برابر آسیب ها ، محرک های مکانیکی ، شیمیایی و بیولوژیکی ، میکروب ها محافظت می کند، نقش مهمی در تنظیم میزان دمای بدن را دارد. پوست کودکان نازک تر از پوست بزرگسالان است و این باعث می شود که آسیب پذیرترو نفوذپذیرتر باشد.
نسبت سطح پوست به کل بدن در کودکان بیشتر است ، به این معنی است که تماس بیشتری با عوامل خارجی تحریک کننده بالقوه وجود دارد. عوامل محیطی مانند گرد و غبار و صابون در تضعیف سد پوست کودک نقش دارند. با شکستن سد پوستی ، آلودگی ها وارد بدن شده و باعث التهاب ، آلرژی یا بیماری های دیگرمی شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید