گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۹:۲۱ :: ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
تولید ۲۰۰ هزار بوته مرتعی در شهرستان دلفان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از تولید ۲۰۰ هزار بوته مرتعی از گونه های گراس های چند ساله، در ایستگاه تولید بذر منطقه باباجان شهرستان دلفان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، شیرزاد نجفی اهمیت مراتع را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: با توجه به اهمیت گونه های مرتعی به خصوص گونه های چند ساله که نقش مهمی در تولید علوفه، ذخیره نزولات آسمانی و جلوگیری از فرسایش خاک دارند؛ اداره کل منابع طبیعی استان لرستان اقدام به تولید ۲۰۰ هزار بوته مرتعی از گونه های آگروپایرون و سکاله مونتانوم نموده است.

وی به مزیت های تولید در این ایستگاه گریزی زد و افزود: رشد و نمو در این روش، رویش را یکسال به جلوتر می اندازد و همچنین سازگاری آنها در منطقه از نظر رقابت با علف های هرز و سایر شرایط دیگر براحتی انجام می گیرد.

نجفی در پایان با اشاره به اینکه احیا و غنی سازی مراتع و همچنین حفاظت از این سرمایه های ملی بیش از پیش اهمیت خاصی دارد تصریح نمود: مراتع اهمیت های مختلفی همچون ذخیره نزولات آسمانی، جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از بروز سیلاب، جلوگیری از ورود ریزگردها و آلودگی هوا، مصرف دام ها، استفاده از گیاهان دارویی برای انسان ها و…. دارد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید