تاریخ: ۲۰:۳۶ :: ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
تکمیل آزاد راه خرم آباد- بروجرد- اراک / پرواز عتبات عالیات از خرم آباد

علی رغم انتقاداتی که به حضور هفتگی استاندار در تهران مطرح است اما خروجی سفرهای وی نشان داده که پیگیری و حل و فصل مشکلات استان منحصراً حضور در استان نیست .

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته،  بارها و بارها در خبرها داشتیم که مصوبات سفر رییس جمهور به استان دسته بندی و برخی از آنها به مرحله عقد موافقت نامه با وزارت خانه های مربوطه رسیده و یا اینکه بلافاصله تنها یکی دو ماه پس از سفر با رایزنی استاندار  اعتبار نقدی مصوب شده به استان تخصیص داده شد همچنین کلاف سر درگم سد معشوره ( گاشمار) در کمتر از ۶ ماه تعیین تکلیف و سرمایه گذار خود را شناخت و بانک پاسارگاد رسماً سرمایه گذار این سد شد.

مطالبه دیگر مردم و بخصوص اهالی رسانه مشکلات پروازی فرودگاه خرم آباد است و اما استاندار در چند روز گذشته در پاسخ به این مطالبه با رییس سازمان هواپیمایی کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گفته کاملی مدیر فرودگاه خرم آباد که در این دیدار حضور داشت استاندار و معاون عمرانی وی بصورت جامع و کامل ظرفیتهای فرودگاه را به رییس سازمان منتقل نمودند و در جهت تقویت پروازهای داخلی و خارجی پافشاری کردند.

پرواز عتبات عالیات از خرم آباد و افزایش پروازها موضوعاتی بود که استاندار بر انجام آنها در حضور کاپیتان محمدی بخش اصرار داشت.

علی کاملی مدیرفرودگاه خرم آباد نیز بدرستی در تکمیل مطالبات استاندار بر مجهز بودن فرودگاه و توسعه کامل زیرساختی در این فرودگاه به رییس سازمان هواپیمایی کشور اطمینان داد که فرودگاه خرم آباد که از قدیمی ترین فرودگاههای غرب کشور است و مهیای پروازهای داخلی و خارجی و نشست و برخاست هواپیماههای پهن پیکر می باشد.

رییس سازمان هواپیمایی نیز وقتی می بیند استاندار لرستان در مطالبات هوایی استان پافشاری دارد با دید کارشناسی، فرودگاه خرم آباد را فرودگاهی باقدمت و قدیمی خواند و اعلام کرد باتوجه به موقعیت فرودگاه خرم آباد از آن می توان بعنوان مرکزیت غرب کشور استفاده نمود.

افزایش پروازها ، انجام حمل و نقل هوایی در فرودگاه باتوجه به وجود گمرک در استان و نزدیکی به مرز و پرواز عتبات عالیات از خرم آباد موارد موافقت رییس سازمان هواپیمایی کشور در راستای مطالبات استاندار لرستان در این دیدار بوده است که قرار است طی یک پروسه خاص مکاتبات آنها انجام و خیلی زود عملیاتی شوند.

یا موارد و طرحهای کلانی که یا در دست اقدام هستند و یا به مرحله اجرا درآمدند این سرعت در پیگیری قطعاً حاصل تلاش مضاعف نماینده دولت در استان و تیم کاری وی هست.

استفاده از ظرفیت مالی و اقتصادی بانکهای کشور توسط دکتر زیویار مقوله ای که  استانداران قبل اگر از آن استفاده می کردند امروز شاهد انباشت حجم زیادی از مطالبات بر زمین مانده مردم نبودیم اما دکتر فرهاد زیویار با هوشمندی و سماجت بدنبال بالفعل نمودن ظرفیتی برآمده که سالهاست بالقوه مانده بود بنابراین اگر گریزی به سفرهای استانی دولتهای قبل بزنیم متوجه رویکرد مثبت و اثربخش دکتر زیویار در تحقق مطالبات مردم استان خواهیم شد .

در همین راستا در سفر کاری استاندار لرستان در هفته جاری در دیدار با مسئولی دیگر به ساختمان معاونت وزیر راه رفت و با معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار و راهکارهای تسریع در چهارخطه های استان خصوصاً خرم آباد پلدختر را مطرح و تصمیم گیری نمودند.

دکترفرهاد زیویار در این دیدار در دفتر خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور ضمن ارائه گزارش جامعی از وضعیت چهار خطه های استان گفت : موضوع تأمین منابع مالی جاده خرم آباد – پلدختر از مهمترین موارد مدنظر ماست که در اجرای آن تاکید داریم که خوشبختانه در این جلسه مقرر شد این پروژه در قالب ماده ۵۶ با مشارکت بانک ملی و بانک سپه تکمیل شود بنابراین بر تسریع در تامین منابع پروژه برای ادامه روند کار توافقات خوبی نیز نهایی کردیم.

وی همچنین افزود: راه آهن دورود-خرم آباد از دیگر پروژه های عنوان شده در این جلسه بود که به دلیل مشکلات در تامین منابع، برای ادامه روند احداث پروژه پیگیری ها و گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه به معاون وزیر راه و شهرسازی ارائه گردید .

استاندار لرستان با بیان اینکه تکمیل و بهینه سازی جاده های استان در اولویت است اظهار داشت:  چهارخطه های استان و همچنین تکمیل آزاد راه خرم آباد- بروجرد- اراک نیز در این جلسه مطرح گردید و بر تسریع در روند اجرای آنها و تزریق اعتبارات به پروژه ها تاکید شد .

درپایان این جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تایید مطالبات مطرح شده حوزه راه وشهرسازی توسط استاندار ،انعقاد تفاهم نامه تکمیل جاده خرم آباد پلدختر توسط بانک ملی و سپه را در اسرع وقت را اعلام نمود و در خصوص تامین منابع مالی سایر طرحهای در دست اجرا در استان لرستان طی زمان بندی خاصی قول مساعد و تاکید قطعی داشت.

خبر: سید احمد موسوی

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید