تاریخ: ۱۴:۰۹ :: ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
تکمیل سدها در گرو جذب سرمایه گذار است/ روستاییان از اجاره اراضی به کشاورزان غیر بومی خودداری کنند

مدیرعامل آب منطقه ای لرستان تاکید کرد: عمده مشکلات سدهای استان ناشی از کمبود اعتبار است لذا جهت تنوع بخشی به تامین منابع مالی جهت تکمیل سدهای آبسرده و شهید بروجردی و مخملکوه با استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۵۶، به منظور جذب سرمایه گذار در دستور کار شرکت قرار دارد.

به گرارش پایگاه خبری سنگ نوشته، داریوش حسن نژاد در بحث وضعیت سدهای استان اشاره ای هم به سد عالی محمد داشت و افزود: عملیات اجرایی این سد آغاز شده و پیمانکار پروژه نیز انتخاب شد اعتبار مصوب این پروژه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می باشد و عملیات تجهیز کارگاه رو به پایان است.

سهم منابع آبی لرستان از سیل ۹۸

مدیرعامل آب منطقه ای لرستان در خصوص تخصیص اعتبارات مربوط به سیل فروردین ماه ۹۸ در لرستان نیز خبر داد: جمعا در این بخش ۹۸ میلیارد تومان اعتبار به آب منطقه ای لرستان اختصاص یافت که در قالب سه طرح، مبلغ ۹ میلیارد تومان جهت بازسازی ایستگاههای هیدرومتری و مبلغ ۴۴ میلیارد تومان جهت بازسازی تاسیسات آبی و مبلغ ۴۵ میلیارد تومان جهت لایروبی و ساماندهی رودخانه ها هزینه شد.

روستاییان از اجاره اراضی به کشاورزان غیر بومی خودداری کنند

مدیر عامل آب منطقه ای لرستان در خصوص منابع آب زیرزمینی از حدود ۱۴۳ میلیون مترمکعب اضافه برداشت در بخش کشاورزی خبر داد.

داریوش حسن نژاد افزود: در دی ماه سال ۱۳۹۷ کارگروه ملی سازگاری با کم آبی شیوه نامه اجرایی محدودیت و ممنوعیت کشت برنج خارج از استان های گیلان و مازندران را ابلاغ نموده کلیه دستگاه های ذیمدخل و متولی می‌بایست نسبت به انجام وظایف خود در راستای این شیوه نامه اقدام نمایند .

حسن نژاد با اشاره به ضرورت کشت برنج بصورت خشک کاری اذعان داشت: با توجه به اختلاف درآمد کشت برنج با سایر محصولات از جمله گندم ، جو و … اکثر کشاورزان تمایل به کشت برنج دارند . با کشت برنج به روش خشکی کاری می توان میزان قابل توجهی در آب صرفه جویی کرد.

وی خطاب به کشاورزان و روستاییان تشریح کرد: کشاورزان می بایست الگوی کشت اعلامی از طریق جهاد کشاورزی را رعایت نموده و از کشت محصولات آبدوست خودداری نمایند در غیر این صورت شرکت آب منطقه ای لرستان هیچ گونه مسئولیتی در خصوص تامین آب برای محصولات خارج از الگوی کشت ندارد و از کشاورزان تقاضا نمود که از اجاره اراضی به افراد غیر بومی خودداری کنند زیرا کشاورزان غیر بومی با برداشت بی رویه از منابع آبی موجب تخلیه آب چاه و افت سطح آب در آبخوان شده و خسران جبران ناپذیری برای منابع آبی لرستان رقم خواهند زد.

مدیرعامل آب منطقه ای لرستان در همین راستا تاکید کرد: در راستای صیانت از منابع آبی و نیز بهبود وضعیت کشاوزری استان همکاری بسیار خوب و متقابلی با جهادکشاورزی و سایر دستگاه های اجرایی در استان داریم که شامل ابلاغ الگوی کشت، تعیین تعرفه های آب بها، حق آبه ها ، جلوگیری از برداشت بی رویه ، پر و مسلوب المنفعه نمودن چاههای غیر مجاز و… می باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید