استاندار لرستان:
تاریخ: ۱۵:۰۲ :: ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
تکمیل سد معشوره دستور اکید ریاست جمهوری است/ باید بستر رشد و توسعه در شهرستان کوهدشت فراهم شود

در دهمین روز از دهه مبارک فجر، استاندار لرستان با حضور در شهرستان کوهدشت چندین پروژه عمرانی و اقتصادی را مورد بهره‌برداری قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، فرهاد زیویار روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کوهدشت ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، پیروزی انقلاب اسلامی را یکی از وقایع مهم در تحولات کشور و تاریخ اسلام بعد از دوران غیبت به شمار آورد و افزود: باید قدر این رویداد بزرگ را بدانیم زیرا مردم ایران آزادانه‌تر از همه ملت‌ها در مورد سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند و امروز به عنوان الگویی خاص بر مردم دنیا تاثیرگذار هستند.

۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار د سرمایه‌گذاری و ایجاد پروژه‌های عمرانی

استاندار لرستان با اشاره به افتتاح پروژه‌های مختلف در شهرستان کوهدشت گفت: ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار در یک سال گذشته به سرمایه‌گذاری و ایجاد پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در شهرستان کوهدشت اختصاص یافته است.

فرهاد زیویار با اشاره به انجام عملیات گازرسانی در شهرستان کوهدشت گفت: ۲۱ میلیارد تومان اعتبار، صرف هزینه گازرسانی به ۱۶ روستا و ۱۵ واحد تولیدی در این شهرستان شده و امروز پوشش گازرسانی از ۹۱ درصد به ۹۸.۴ رسیده است.

استاندار لرستان در ادامه به احداث یک مرکز جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت یک مرکز مجهز و بروز برای بخش زایمان در شهرستان کوهدشت در نظر گرفته شده است و با توجه به میانگین ۴ زایمان در روز، ۶ تخت ویژه با اعتبار ۸ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

استاندار به انجام پروژه‌های راهداری در این شهرستان اشاره کرد و گفت :حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پلهای نیمه تمام و روکش آسفالت و احداث جاده آسفالته در نظر گرفته شده است و در یک سال گذشته حدود ۷۰ میلیارد تومان در این خصوص هزینه شده است.

استاندار لرستان با اشاره به بهره‌برداری از یک پروژه سردخانه هزار تنی گفت: این پروژه با هزینه کرد ۴ میلیارد تومان که در اختیار سرمایه‌گذار بخش خصوصی قرار گرفت تبدیل به احسن شد.

باید بستر رشد و توسعه را در شهرستان کوهدشت فراهم آورد

فرهاد زیویار به ضرورت گسترش توسعه و بستر رشد در شهرستان کوهدشت اشاره کرد و گفت: علی رغم اینکه بعد از انقلاب کارهای زیادی در سطح کشور انجام شده است اما متاسفانه کوهدشت با سرمایه انسانی فراوان به عنوان یک شهر مهاجر فرست مطرح شده که باید بستر رشد و توسعه را در آن فراهم آورد.

وی افزود: در شهرستان کوهدشت پروژه‌های شاخصی مثل احداث سد معشوره امروز به عنوان نقطه امید مردم مورد توجه قرار گرفته است و با همکاری دولت و مسئولین روند احداث آن پیگیری شده است .

فرهاد زیویار تصریح کرد با احداث این سد که ظرفیت آن یک میلیارد متر مکعب است، حدود ۴۰ هزار هکتار از اراضی منطقه به زیر کشت خواهند رفت

وی افزود: تکمیل سد معشوره دستور اکید ریاست محترم جمهوری است که بر این اساس عملیات ساخت این سد رشد خوبی داشته است.

استاندار در ادامه به تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان اشاره کرد و گفت: برای احداث این پروژه ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و کار باید دنبال شود.

فرهاد زیویار به روند ساخت بیمارستان رازی کوهدشت اشاره کرد و گفت: این پروژه امسال از ۲۳ درصد به ۵۶ درصد رسیده است.

استاندار لرستان همچنین به احداث چهار خطه خرم آباد چگنی کوهدشت اشاره کرد و گفت با احداث این محور مواصلاتی و ساخت پل‌های مسیر و تامین زیرساخت‌ها، شرایط برای سرمایه‌گذاری فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد راههای مواصلاتی در این دوره سفر ریاست محترم جمهور در دستور کار قرار خواهد گرفت زیرا راه، انرژی، آب و بهداشت و درمان جز زیرساخت های توسعه هر استان است و بستر را برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید