تاریخ: ۸:۱۵ :: ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر ضرورت احداث سد معشوره تاکید کرد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر ضرورت احداث سد معشوره تاکید کرد.

به گزارش وارک نیوز، محمدحسن نامی روز جمعه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان ضمن ابلاغ سلام وزیر کشور به مردم ولایی استان لرستان گفت: ۶۴ مخاطره طبیعی و حوادث انسان‌ساز در دنیا شناسایی شده که از این تعداد ۴۴ مورد در کشورمان رخ داده و یا زمینه رخداد آن وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تاکنون زلزله و سیلاب بیشترین خسارت را به شهرها و روستاهای کشورمان وارد کرده اما در کنار آن آتش‌سوزی، رانش زمین، فرونشست، سرمازدگی، خشکسالی، ریزگرد و سایر مخاطرات طبیعی در شهرها و روستاهای مختلف خسارت‌های هنگفتی را به بار آورده است.

تاکید بر رعایت استانداردهای ساخت و ساز در کشور

وی با تاکید بر این که فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شهرداری‌ها و همه مسئولان مرتبط با ساخت و سازها لازم است نسبت به اطمینان از رعایت ملاک‌ها و ضوابط ساخت و ساز از سوی سازندگان دقت لازم را در نظر بگیرند، تاکید کرد: بناهای ساختمانی جدید کشور باید بر اساس استانداردهای روز جهان در برابر زلزله ۸ ریشتر مقاوم‌سازی شوند.

نامی با بیان اینکه ۶۲ تا ۶۴ درصد از محیط کشور بر روی گسل یا حریم گسل‌ها قرار دارد، افزود: تعداد ساختمان‌های ناایمن در کشور بسیار زیاد است، لذا توجه به کیفیت مصالح ساختمانی، محیط ساخت و ساز و نظارت بر سازه جهت افزایش امنیت زندگی شهروندان اهمیت دارد.

وضعیت مطلوب رودخانه‌های لرستان در لایروبی
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بررسی وضعیت رودخانه‌های استان گفت: وضعیت خوبی در این‌باره در استان وجود دارد و نیاز است در آینده برید و ساحل‌سازی در مواردی که نیاز است انجام شود.

ضرورت بهره‌برداری از سد معشوره

معاون وزیر کشور به ضرورت بهره‌برداری از سد معشوره اشاره کرد و گفت: این سد ظرفیت بسیاری خوبی دارد که برای تامین اعتبار آن پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت.

ضرورت آمادگی مدیران در پیشگیری از بحران

نامی آمادگی مدیران در پیشگیری از بحران را یک اولویت دانست و افزود: مهم‌ترین بحث در موضوع بحران. به ویژه در سیل و زلزله پیشگیری است.

معاون وزیر کشور به بازدید خود از مناطقی از لرستان که دچار رانش شده بود اشاره کرد و گفت: امید است با مباحث مهندسی و استحکام‌سازی مناطق دارای رانش را بازسازی کنیم.

وی به آمادگی این سازمان برای بهره‌برداری از فناوری های جدید مانند پرتودهی هسته‌ای و پرتودهی از بین بردن آفات کشاورزی در استان اشاره کرد و افزود: اقدامات موثری می‌توان در این زمینه انجام داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به لزوم استفاده از بالگرد در لرستان گفت: استفاده از بالگرد در امر اطفای حریق با تجهیزات لازم به صورت منطقه‌ای و تمرکزی استفاده می‌شود.

نامی با اشاره به خدمات‌رسانی از طریق بالگرد در سیلاب ۲ هفته پیش شهرستان الیگودرز در مناطق عشایری گفت: با توجه به اینکه بالگرد نیازمند نگهداری و مسایل فنی است استفاده از آن به صورت منطقه‌ای در لرستان فراهم شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید