گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۱:۲۶ :: ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
جامعه کارگری محروم از دریافت بسته معیشتی/ چرا نمایندگان استان فریادرس قشر کارگر نیستند!

دبیر جامعه اسلامی کارگران لرستان در پی اعلام طرح معیشتی گفت: تعداد زیادی از کارگران لرستانی که نه دارای حقوق ثابت، نه ماشین مدل بالای و نه حتی منزل مسکونی هستند، اما از این طرح حذف شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی دهقان‌نژاد با اشاره به این‌که آیا در حق کارگری که ماهیانه یک و نیم میلیون تومان درآمد داشته و یک سوم آن جای اجاره خانه می‌رود، افزود: تعجب می‌کنم که چرا نمایندگان استان فریادرس کارگران زحمتکش استان نیستند و به وضعیت این قشر محروم رسیدگی نمی‌کنند.

دهقان نژاد با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند کارگران نجیب‌ترین قشر جامعه هستند، ادامه داد: چرا در جامعه ما همواره به این قشر زحمتکش کمتر توجه می‌شود و همیشه باید کارگران مورد آزمون و خطا قرار بگیرند؟

وی با بیان‌ این‌که لرستان یکی از استان‌های محروم با حجم انبوهی از کارخانجات راکد و تعطیل است، خاطر نشان کرد: اکثر کارگران از یک طرف به واسطه تعطیلی واحداهای تولیدی از کار بیکار شده و از طرف دیگر از طرح کمک معیشتی دولت نیز محروم شده‌اند؛ این قشر همواره سکوی پرتاپ نمایندگان و مسئولین بوده‌اند اما متاسفانه کوچک‌ترین حمایتی از آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

دبیر جامعه اسلامی کارگران لرستان خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متاسفانه در برهه‌ای قرار داریم که به دلیل بی‌تدبیری مسئولین، کارخانجات این استان برای تعطیلی از همدیگر سبقت گرفته و جوانان زیادی در جستجوی کار، شهر و دیارشان را ترک کرده‌اند و راه مهاجرت را در پیش گرفته و آواره استان‌های دیگر شده‌اند.

وی به گرانی ۳۰۰ درصدی بنزین اشاره کرد و افزود: من به عنوان نماینده کارگران سئوال می‌کنم که بر اساس کدام آمار و ارقام بسته حمایتی به اغلب خانواده‌های این کارگران تعلق نگرفته‌ است؟

دبیر جامعه اسلامی کارگران در پایان تصریح نمود: وزارت رفاه براساس چه آماری بسته معیشتی کارگران لرستان را به حساب آنان واریز کرده است در حالی‌که مدیران استانی مرتبط با این طرح از آمار و ارقام اعلام شده اظهار بی اطلاعی می‌کنند؟!

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید