مدیرکل تامین اجتماعی لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۰:۵۷ :: ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
جامعه کارگری کشور در حیات و توسعه نظام نقشی کلیدی دارد/ بیش از۴۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند

علی جهانی، مدیرکل تامین اجتماعی لرستان در جمع شورای مرکزی جامعه اسلامی کارگران سراسر کشور، برگزاری نشست‎های کارگری را زمینه‎ای برا همفهمی و همگرایی و نهادینه شدن هماهنگی‌ها در بین قشر زحمت کش کارگران عنوان کرد و گفت: بدون شک نقش کلیدی، عملیاتی، اجتماعی، اقتصادی و کارکردهای سیاسی جامعه اسلامی کارگران کشور با هم‌اندیشی‌‎ها و […]

علی جهانی، مدیرکل تامین اجتماعی لرستان در جمع شورای مرکزی جامعه اسلامی کارگران سراسر کشور، برگزاری نشست‎های کارگری را زمینه‎ای برا همفهمی و همگرایی و نهادینه شدن هماهنگی‌ها در بین قشر زحمت کش کارگران عنوان کرد و گفت: بدون شک نقش کلیدی، عملیاتی، اجتماعی، اقتصادی و کارکردهای سیاسی جامعه اسلامی کارگران کشور با هم‌اندیشی‌‎ها و همکاری‎ها در جهت تحقق اهداف با توجه به جایگاه والایی که دارد برجسته و قابل تحسین است.
جهانی با اشاره به این‌که هر جا کارکرد سیاسی و اقتصادی وجود داشته نقش برجسته جامعه کارگری مشهود بوده است، افزود: از آن‎جا که جامعه کارگری کشور در تمام معادلات شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی و حیات و توسعه این نظام نقش اساسی داشته است، لذا نیاز به همگرایی، هماهنگی، انسجام و هم‌اندیشی بیش‌تری در بین جامعه کارگری احساس می‎شود.
وی خاطر نشان کرد: بدون شک نگاه و نگرش ما به جامعه کارگری و حوزه تامین اجتماعی و هماهنگی و تلفیق و ترکیب برای رسیدن به اهداف بلندمدت و استراتژیک ایجاب می‌کند به دلیل اثر بخشی گسترده‌ای که در اثر تعامل بین جامعه کارگری و حوزه‎ی تامین اجتماعی وجود دارد بیش از گذشته یکدیگر را درک کنیم.
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با اعلام این‌که بیش از ۴۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند اما در واقع از کل جامعه شاغلین بیش از ۷۰ درصد شاغلین استان در حوزه کارگری و مستمری بگیران جز جامعه آماری هستند، ادامه داد: این موضوع بیانگر اهمیت و نقش حوزه کارگری است و نیازمند این هستیم که این تعاملات، ارتباطات و انسجام را توسعه دهیم و در سطح تصمیم‌سازی و قانونگذاری به سمت انسجام بیش‎تر پیش برویم.
جهانی هدف تامین اجتماعی را رفتن به سمت سه جانبه گرایی واقعی و عملیاتی با استفاده از توان و نقش کارگران، کارفرمایان و دولت با هم فهمی بیش‌تر عنوان کرد و گفت: برای کمک به اشتغال پایدار و بهبود کسب و کار چه بخواهیم از صندوق بازنشستگان و چه صندوق تامین اجتماعی به عنوان تکیه گاهی از جامعه اسلامی کارگران حمایت و حفاظت کنیم بدون شک نیازمند هماهنگی و انسجام بیش‎تری هستیم.
وی افزود: در حال حاضر که با تحریم‌های خصمانه دشمنان نظام و انقلاب مواجهه هستیم اما رویکرد همگرایی در استان و راهبری برجسته مدیران ارشد استانی منجر به تحولاتی عظیمی در حوزه کار و اشتغال شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان افزود: براساس سیاست‌های دولت به راه اندازی کارگاه‌های راکد و نیمه فعال استان اقدام کرده‌ایم که در زمینه‌ی فعال سازی این کارگاه‌ها بیش از سه هزار شغل پایدار ایجاد شده است.
جهانی همچنین بازسازی و احیای کارخانجات و واحدهای تولیدی نظیر کارخانجات نساجی بروجرد، کشت و صنعت، پارسیلون و یخچال سازی را نتیجه مدیریت عمومی و تکیه بر دانش متخصصین عنوان کرد.
وی نتیجه‎ی این جهش و خیزش عمومی را متاثر از نگاه بلند مقام معظم رهبری در این حوزه که توسعه ما درونزا است و از درون می‌توانیم دچار خیزش و بلوغ فکری شویم و به سمت توسعه برویم، دانست.
مدیرکل تامین اجتماعی هم‌چنین به نقش برجسته‌ی و بدون تبلیغ و بزرگنمایی استاندار لرستان در جریان سیل اخیر در این استان اشاره کرد و گفت: در این راستا بیش‎تر از هر استان دیگری زیرساخت‌های توسعه را برای مردم استان فراهم کردیم، به طوری که تامین اجتماعی در طول چهار ماه بیش از ۶ میلیارد کمک مالی به سیلزدگان داشت و در طول پنج ماه بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت کرد که متوسط هزینه‌های این سازمان ۱۴۰ میلیارد تومان در هر ماه بوده است.
جهانی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: می‌توانیم با استفاده از ظرفیت بالا و اثر گذار جامعه کارگری معادلات سیاسی را شکل داده و ترکیب مجلس آینده را مشخص کنیم و جامعه کارگری را به سمت تعیین جایگاه در مجلس شورای اسلامی سوق داده و در تصمیم‌سازی و قانون‌گذاری از حق و حقوق جامعه کارگری دفاع کنیم.
جهانی با بیان این‌که همواره بر سر این که قانون سخت و زیان آور ایراداتی دارد و باید برطرف شوند بحث‌‌های فراوانی شده است، اظهار داشت: در موضوعات خاص جامعه کارگری، نیازهای محیط و روابط کار، در حوزه استاندارد سازی محیط کار، و در حوزه توسعه همه جانبه جایگاه کارگری نیازمند هم اندیشی و همگرایی هستیم و بدون شک این روش منجر به توسعه کارگری در بُعد نرم افزاری و سخت افزاری در این حوزه خواهد شد.
وی افزود: تامین اجتماعی در راستای تشکیل سازمان الکترونیک توفیقات چشمگیری داشته است به طوری در کل کشور رتبه اول الکترونیکی شدن خدمات را داریم و در یک سال گذشته از جایگاه ۳۲ کشور به جایگاه چهارم ارتقا پیدا کرده‌ایم.

جهانی با اعلام این خبر که لرستان از لحاظ کیفیت درمان جز ۱۰ استان برتر کشور است و در حوزه خدمات بیش از ۳۳ نوع خدمت به صورت الکترونیک ارائه می‌دهد، اضافه نمود: تمامی این موفقیت‌ها را مدیون راهبری همه جانبه حوزه کار و جامعه کارگری و مدیران ارشد استان هستیم، شبکه‎ای ایجاد شده که در نهایت مردم و جامعه کارگری و بازنشستگی را به سمت تامین نیازهای پیش ببریم.
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با بیان این‎ مطلب که از تمامی ظرفیت‌های این سازمان برای تعالی و توسعه جامعه کارگری استفاده شده است، تصریح نمود: همواره سعی بر این بوده که پیرو اهداف سازمان تامین اجتماعی حافظ منافع کارگران باشیم و در جهت تحقق اهداف استراتژیک جامعه کارگری قدم برداریم، امید است که این روند و مسیر تداوم داشته باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید