گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۰۲ :: ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
اولین محموله واکسن کرونا با ۲۶۰ دُز، وارد لرستان شده است/ جزئیات تزریق واکسن کرونا در لرستان اعلام شد

معاون علوم پزشکی لرستان جزئیات تزریق واکسن کرونا در این استان را تشریح کرد و گفت: اولین محموله واکسن کرونا با ۲۶۰ دُز، وارد لرستان شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مریم کوشکی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اولین محموله واکسن کرونا وارد استان لرستان شده و امروز بیست و یکم بهمن ماه برای نخستین گروه هدف تزریق شد، گفت: این محموله شامل ۲۶۰ دُز از واکسن است که امروز برای کادر درمانی بخش مراقبت‌های ویژه بیماران کرونایی در مراکز درمانی اصلی کرونا در استان تزریق شد.

وی، عنوان کرد: این واکسن در دو نوبت و دوز دوم آن به فاصله سه هفته بعد از دوز اول تزریق می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، ادامه داد: بر این اساس کادر درمانی بخش‌های مذکور که تا کنون به کرونا مبتلا نشده باشند این واکسن را دریافت کردند.

کوشکی، اظهار کرد: واکسن کرونا که برای کادر درمان تزریق شد از نوع روسی و با نام تجاری اسپوتنیک ۵ است.

وی، تصریح کرد: محموله‌های بعدی به زودی برای استان ارسال خواهند شد که در ادامه برای سایر گروه‌های هدف تعریف شده تزریق خواهد شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: این واکسن فعلاً مجوز تزریق برای افراد زیر ۱۸ سال را ندارد.

کوشکی با بیان اینکه واکسن کرونای اسپوتنیک ۵ در دو فاز برای افراد هدف تزریق خواهد شد، بیان داشت: فاز اول برای افرادی است که بیش‌ترین خطر ابتلاء را داشته و شامل کادر بهداشتی درمانی در معرض بیماران کرونایی یا همان خط مقدم مبارزه، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و پرخطر، مراکز نگهداری عمومی هستند.

وی، عنوان کرد: فاز دوم برای افراد دارای محرومیت و آسیب پذیری بالا است و با فاصله سنی ۱۰ سال تعیین می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: بر این اساس از افراد سالمند تا ۷۵ سال شروع شده و ترتیب ۶۵ تا ۷۵، ۵۵ تا ۶۵ و… را در بر می‌گیرد.

کوشکی، تصریح کرد: هدف اصلی از تزریق این واکسن قطع گردش ویروس و همه گیری و در نهایت کاهش تعداد مرگ و میر است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید