گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۳۲ :: ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
جشنواره شعر در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود

عصر امروز هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شعرای استانی و کشوری به میزبانی لرستان و در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری واقع در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی‌رضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم از برگزاری جشنواره شعر در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: تمامی شاعران سراسر کشور می‌توانند با مشارکت در این جشنواره حضور پررنگی به نمایش بگذارند.

معاف با بیان این‌که برگزیدگان این جشنواره جایزه ادبی، قرآنی حافظ دریافت خواهند کرد، افزود: تلاش می‌کنیم که جشنواره شعر فجر روزگاری رونق جشنواره فیلم فجر را داشته باشد به همین خاطر بایستی توجه و اهتمام بیش‌تری در این حوزه به خرج دهیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که این وزارتخانه در دو دهه اخیر به مسأله شعر فجر ورود کرده است، اظهار داشت: جشنواره شعر فجر امروز به یک درخت تنومند تبدیل شده است که میوه‌های آن در استان‌های مختلف کشور چیده می‌شود و اهل فن از برکات آن بهره می‌برند.

وی هم‌چنین به توجه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسأله شعر آیینی و حماسی اشاره کرد و اذعان داشت: خوشحالیم که جشنواره شعر از حصر و حبس در حوزه تهران خارج گردیده و هر ساله در دیگر استان‌ها به شکل مطلوبی برگزار می‌شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید