تاریخ: ۲۲:۴۸ :: ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
جشنواره فرهنگ اقوام رسما افتتاح شد/ پیوند فرهنگی اقوام مختلف ایران در لرستان

عصر امروز مراسم رسمی افتتاحیه جشنواره ملی فرهنگ اقوام ایران در خرم آباد با حضور دکتر محمودیان معاون صنایع دستی کشور ، استاندار و جمعی از مردم و مسئولان در محوطه باغ گلستان قلعه فلک الافلاک خرم آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عصر امروز مراسم رسمی افتتاحیه جشنواره ملی فرهنگ اقوام ایران در خرم آباد با حضور دکتر محمودیان معاون صنایع دستی کشور ، استاندار و جمعی از مردم و مسئولان در محوطه باغ گلستان قلعه فلک الافلاک خرم آباد برگزار شد.

اجرای موسیقی محلی آیینی استانها محور اصلی این جشنواره بود که با استقبال گسترده ای مواجه بود.

دکتر محمودیان معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جشنواره فرهنگ اقوام بیان داشت: وجود همین قلعه وزین فلک الافلاک جهت روشنگری در بی بدیل بودن جاذبه های فرهنگی، تاریخی و گردشگری لرستان کفایت می کند.

دکتر محمودیان اذعان داشت: لرستان دارای پتانسیل ها و جاذبه های گردشگری بیشماری در زمینه گردشگری، فرهنگی و هنری می باشد که شایسته است مسوولین استانی و کشوری توجه بیشتری به توسعه آن داشته باشند.

وی در ادامه برگزاری این قبیل جشنواره ها را را زمینه ساز معرفی فرهنگ و هنر در سایر استانها عنوان کرد و افزود: این اقدام زیبا موجب پیوند و آشنایی اقوام مناطق مختلف با فرهنگ های آیینی و هنری ایران زمین ست و نیز موجب ترغیب و جذب گردشگران خواهد بود که در رونق اقتصادی مناطق تاثیرگذار خواهد بود.

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان لرستان نیز بیان داشت: بسیار مشعوف و خرسندیم که در برگزاری این جشنواره افتخار میزبانی نمایشگاه فرهنگ و هنر از ۲۸ استان کشور را داریم.

قاسمی افزود: نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه تخصصی سنگهای قیمتی و ترویج آداب سنتی، موسیقی و طبخ غذاهای محلی استانهای مختلف و… از بخشهای مختلف این جشنواره می باشد.

وی تاکید کرد: در این جشنواره شاهد حضور روسای محترم انجمن های دفاتر خدمات مسافربری کشور بودیم و اعلام‌ می کنیم لرستان با سابقه مهمان نوازی و با روی باز در خدمت مهمانان عزیز از سراسر استانهای کشور می باشد و امیدواریم که در کنار پیوند و نمایش فرهنگ اقوام ایران لحظات خوش و پرباری داشته باشیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید