گروه: خبر
تاریخ: ۲۰:۱۹ :: ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
جشن شکر گزاری برداشت کلزا در سلسله

جشن شکر گزاری و آغاز عملیات اجرائی برداشت محصول کلزا در سطح ۷۴۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان سلسله در روستای اصلانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در مراسم این جشن اظهار کرد: قسمت عمده روغن خوراکی مورد نیاز جامعه از خارج تأمین می گردد٬ از طرفی با توجه به ظرفیت ها و استعداد کشور و استان لرستان وابستگی به واردات این خوراکی مورد نیاز جامعه شایسته نیست.

مهندس چنگیز ابراهیمی ادامه داد: در همین راستا و بر اساس سیاستها و هدف گذاری وزارت جهاد کشاورزی کاهش تدریجی وابستگی به واردات روغن خارج از کشور از طریق توسعه کشت دانه های روغنی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: کلزا یکی از مهمترین دانه های روغنی است که بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از آن روغن خوراکی مطبوع ٬ سالم و مناسب استحصال می شود و نیاز آبی کمی داشته و همچنین در تناوب زراعی نقش مهمی در افزایش تولید سایر محصولات زراعی دارد ؛ گیاهی کاملا اقتصادی برای افزایش درآمد کشاورزان بوده که هم باعث رونق اقتصاد کشاورزان شده و هم اینکه وابستگی کشور به واردات روغن خوراکی در کشور را کاهش می دهد.

مهندس ابراهیمی تصریح کرد: حدود ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان لرستان به کشت کلزا اختصاص یافته است که پیش بینی این است مقدار ۳ هزار تن کلزا برداشت شود.

وی به استعداد٬ پتانسیل و توان بالای شهرستان سلسله در تولید محصول مهم واستراتژیک کلزا اشاره کرد و افزود: ۷۴۰ هکتار از مزارع این شهرستان کلزا کشت شده است واز این سطح زیر کشت مقدار ۱۶۰۰ تن کلزا برداشت می گردد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید