گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۷:۱۰ :: ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
جشن میلاد حضرت زهرا (س) در زندان مرکزی/ زندگی حضرت زهرا سراسر الگو برای همسرداری و مددکاری برای بانوان است

در سالروز ولادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) عصر روز یکشنبه ویژه برنامه آزادی زندانیان بند نسوان خرم آباد باحضور عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان های استان لرستان، جمعیت امام رضایی ها(ع) وجمعی از مسئولین زندان های استان وتمامی بانوان شاغل در زندان های خرم آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرکل زندان های لرستان با اشاره بر مقام والای زنان نزد پروردگار به تمامی بانوان حاضر در این مراسم تبریک گفت وافزود:خداوند متعال نعمت های بسیاری به انسان ها ارزانی داشته وازمهمترین این نعمات قران وعترت یا همان سنت اهل بیت(ع) است ودر این بین حضرت زهرا(س) جایگاه ویژه ای دارد که زندگی مبارک ایشان برای زنان ومردان ،سراسر درس ،آموزش وافتخار است که با تمسک به این دو اصل مهم بسیاری از مشکلات وآسیب ها برطرف خواهد شد و در صورت نادیده گرفتن این اصول ممکن است بعضی از افراد قدر این نعمات را ندانسته و دچار لغزش و سهل انگاری شوند.

کشوری با بیان این موضوع که حضرت فاطمه الزهرا (س) در یوم الحسرت به دنبال شفاعت شیعیان است عنوان کرد:زندگی مبارک این حضرت سراسر الگو برای همسرداری،مددکاری وآموزش در مسیر پرورش بانوان است وایشان اولین بانوی ولایت مداری بوده است که امامان معصوم (ع) در دامانشان پرورش پیدا کرده اند.

این مقام مسئول افزود:برخلاف جوامع غربی که زنان را به عنوان ابزار وکالا شناخته اند، زن در جامعه اسلامی از مقام ومنزلت والا وارزشمندی برخوردار است وبا نگاهی به تاریخ نقش مهم زنان مسلمان که در مکتب حضرت فاطمه زهرا(س) رشد کرده اند بخوبی نمایان است وبرجسته ترین پرورش یافته مکتب فاطمی شیر زن صحرای دشت کربلا حضرت زینب کبری(س) است که با روایتگری شهادت سید الشهدا(ع) ویاران باوفایش را برای جهانیان نمایان کرد. کشوری همچنین یادآور شد که زنان ومردان موفق جامعه وشهدای والا مقام در دامان زنان الگو گرفته از سیره فاطمی رشد یافته اند.

عضو شورای قضایی استان با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) در رابطه با ارزش بالای شاد کردن دل مومنان وبدنبال آن خشوندی خداوند وبخشودگی گناهان عنوان کرد:امروز در ولادت باسعادت مادر شیعیان جهان ودراین مراسم ارزشمند با نیک اندیشی جمعیت داوطلب امام رضایی ها (ع) و پیگیری مستمر برادران جهادی آقایان صحاف و یاراحمدی،زندانیان رقم خورد که یک حرکت کم نظیر در بین استان هاست.

کشوری در آخر از کارکنان زن زندان های لرستان با اهدا لوح تبریک از زحمات آنان تقدیر و تشکر کرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید