تاریخ: ۱۷:۳۰ :: ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
حال هنر در لرستان خوب نیست/ معیشت هنرمندان در کما است

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دیدار سید حسین سید زاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به همراه وحیدی فر معاونت صندوق ، خانم ها حق شعار مشاور مدیرعامل و شعبانی مسئول تسهیلات صندوق اعتباری هنر با هنرمندان لرستان دوشنبه ۱۶ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد . […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دیدار سید حسین سید زاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به همراه وحیدی فر معاونت صندوق ، خانم ها حق شعار مشاور مدیرعامل و شعبانی مسئول تسهیلات صندوق اعتباری هنر با هنرمندان لرستان دوشنبه ۱۶ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد .

گروه خبر- مریم نظری- در این دیدار صمیمانه هنرمندانی از جمله نرگس سپهوند مدیر مسئول پایگاه سنگ نوشته به نمایندگی از نویسندگان پشت تریبون قرار گرفت و بیان داشت : نویسندگان لرستان شفاهی هستند؛ درآمدی ندارند تا مطالب و داستان های خود را به چاپ برسانند؛ نرگس سپهوند گلایه ها کرد و ناگفته ها گفت .

بعد از وی، امین ساکی ، حسن ایزدی ، فرج الله مرادی درد دل خبرنگاران و اصحاب رسانه استان را به سمع و نظر آقای سید زاده رساندند .

آرش طولابی از کوهدشت آمده بود و علیرضا جودکی خود را مسئول انجمن موسیقی پلدختر و معمولان معرفی کرد و اسامی هنرمندانی که در سیل اخیر آسیب دیده بودند را به صندوق اعتبارات هنر دادند .

پس از آن آقایان جمشیدیان و موسی زاده به ترتیب به نمایندگی از هنرمندان عرصه ی خوشنویسی و نمایش صحبت کردند و آقای کیمیایی درد دل موسیقی را گفت .

آقای پاکدل هم آمده بود و آنچنان درد هنرمندان را بیان کرد که با هر جمله اش مورد تشویق جمع حاضر قرار می گرفت .

خانم بانوزاده نماینده فعالان قرآنی بود و آقای سپهوند از سینما سخن به میان آورد .

عزیز نادری شاعر بومی سرا گفت : غلام سبزعلی را دریابید که این هنرمند بسیار مورد ظلم قرار گرفته است؛ پریا سپهوند مشکلات تئاتر را به میان کشاند.

شمس الله کوگانی نماینده هنرهای تجسمی بود و امرایی از دورود و مشکلاتش یادآور شد.

آقای سپهوند هم از چالش های پیش روی بیمه هنرمندان موسیقی گفت و رامین صادقی از مسئولین کشوری تشکر کرد .

ماریا سپهوند عکاس بود و مانند دیگر هنرمندان خبر و عکس هزینه تهیه دوربین نداشت .

خانم محمدی هنرمند روشندل درددل فراوان داشت و از گمنامی برخی استعدادها گلایه کرد .

و در پایان آقای نقدی سپید موی عرصه هنر لرستان، جلسه را به عنوان اعتراض به مسئولین صندوق اعتباری هنر ترک نمود .
.
بعد از این مورد حاشیه ای ، آقای نعمت پور پشت تریبون قرار گرفت .

و ما متوجه شدیم دولتمردانی که می خواهند در جامعه نشاط باشد باید بدانند همین نشاط را هنرمندان به جامعه تزریق می کنند؛ وقتی هنرمند در کمترین هزینه زندگی خود مانده و درآمدی ندارد چه توقعی از وی می توان داشت ؟

باید دانست که هر آنچه در ذهن هنرمند می گذرد وارد روح و روان جامعه می شود ، هنرمندی که در درون و ذهنش به ناامیدی گرفتار شده چگونه می تواند روح نشاط و شادابی را به کالبد جامعه بدمد ؟

هنرمند دارای حجب و حیای فراوان است و به دلیل اعتبار اجتماعی که میان آحاد مردم دارد نمی تواند دردش را بیان کند .

هنرمند درد جامعه را می گوید ولی حیایش اجازه نمی دهد درد خود را بیان دارد .

درد این است که حال هنر لرستان وخیم است .

هنرمندان را دریابید و اجازه ندهید به گفته خودشان گدایی محترمانه کنند .

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید