تاریخ: ۱۹:۲۱ :: ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
حدود ۷ هزار فرد ناشنوا و کم شنوا در استان وجود دارد/ ۴ مرکز کودک و خانواده ناشنوا و کم شنوا به ۱۵۰ کودک خدمت می کنند

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه حدود هفت هزار فرد ناشنوا و کم شنوا در استان وجود دارد گفت: در بحث توانمندسازی معلولین ناشنوا مربی و درمانگر اصلی خانواده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، فاطمه زهرا توکلی در دیدار با مراکز توانبخشی و روزانه خانواده و کودک مبتلا به اختلال شنوایی و خانواده های کودکان ناشنوا که به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان در اداره کل بهزیستی لرستان برگزار شد، ضمن تبریک هفته جهانی ناشنوایان، اظهار داشت: مربی اصلی و درمانگر اصلی خانواده است و بهزیستی به عنوان همراه و همکار در کنار خانواده قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه توسعه مراکز خدمت به ناشنوایان در چند سال اخیر چشمگیر بوده است افزود: در چند سال اخیر اتفاقات خوبی برای کودکان کم شنوا و ناشنوا در سطح استان افتاده است.

توکلی گفت: در استان لرستان ۴ مرکز کودک و خانواده ناشنوا و کم شنوا به ۱۵۰ کودک خدمت ارائه می نماید که در آینده ای نزدیک شاهد راه اندازی پنجمین مرکز خواهیم بود.

مدیر کل بهزیستی لرستان افزود: ارائه خدمات به موقع به ویژه به کودکانی که نیاز به کاشت حلزون دارند از وظایف اصلی سازمان می باشد که در استان این خدمت در کوتاهترین زمان و با پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون ارائه گردیده است.

در پایان این دیدار، از مدیران مراکز و خانواده های کودکان ناشنوا توسط مدیر کل بهزیستی تقدیر بعمل آمد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید