تاریخ: ۱۶:۰۰ :: ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
حمایت رئیس قوه قضاییه از نقش نظارتی سازمان‌های مردم‌نهاد

رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، از تقویت فعالیت نظارتی سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد، حمایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری‌سنگ نوشته، وی در دیدار با جمعی از نخبگان و اقشار مختلف مردم استان لرستان که ظهر روز سه‌ّشنبه، ۱۰ فروردین‌ماه در محل سالن همایش‌های جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد بر این نکته تأکید کرد که همواره جامعه براساس قاعده امر به معروف و نهی از منکر باید یک جامعه ناظر، فعال و مسئولیت‌پذیر باشد و نباید دنبال بی‌تفاوتی و انفعال رفت؛ جامعه‌ی اسلامی یک جامعه مسئولیت‌پذیر است و یک جامعه‌ی بی‌تفاوت نیست.

رئیس قوه قضاییه، علاوه بر نقش ابزار‌هایی همچون خودکنترلی افراد (با ترویج و نهادینگی مفاهیم دینی در جامعه)، تقویت نظارت‌های درون و برون‌سازمانی، از تقویت نقش سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) در بخش نظارت اجتماعی برای پیشگیری از فساد و مبارزه با فساد، حمایت کرد.

رئیس قوه قضاییه با استناد به اصل «کلکمْ راعٍ، وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ» تصریح کرد که در جامعه اسلامی، باید فرهنگ نظارت اجتماعی و مسئولیت‌پذیری همگانی افراد، نهادینه شود و امر به معروف و نهی از منکر نیز در این راستاست.

وی بر این نکته تصریح کرد که همواره باید پیشگیری از وقوع جرم در اولویت باشد و البته دستگاه قضایی نیز باید به صورت دقیق به وظایف خود عمل کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، بر این موضوع تأکید کرد که وقتی یک واحد تولیدی، اقتصادی و … دچار مشکل می‌شود باید در همان هنگام رخ دادن مشکل، به معضل رسیدگی کرد نه اینکه چندین سال بگذرد و بعد از سپری شدن چند سال بگوییم علت تعطیل شدن فلان واحد تولیدی، اقتصادی چه بوده است؛ بلکه در همان زمان خودش، باید، موضوع مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

تهیه خبر: شهرام شرفی

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید