گروه: خبر / گزارش
تاریخ: ۱۸:۳۳ :: ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
حمله پلنگ به گله گوسفندان در سلسله

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سلسله از حمله دو قلاده پلنگ به یک گله گوسفند در ارتفاعات سفیدکوه این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علیرضا رحیمی گفت: در پی اخذ گزارش از دامداران منطقه سفیدکوه در حوزه استحفاظی این شهرستان مبنی بر حمله پلنگ به گوسفندان یک دامدار، بلافاصله نیروهای یگان حفاظت و کارشناسان این اداره به محل اعزام و پس از استماع صحبت های شاهدان عینی و تحقیق و بررسی های کارشناسی بر روی لاشه حیوانات تلف شده، حمله پلنگ محرز تشخیص داده شد.

رحیمی گفت: در این حمله ۱۰ رأس میش و ۲ رأس قوچ تلف شدند که بنابر اظهار نظر دامدارانی که در محل حضور داشتند این تعداد گوسفند توسط دو قلاده پلنگ دریده شده بودند.

رحیمی با اشاره انجام برنامه فرهنگی و آموزشی در روستاهای اطراف مناطق حفاظت شده و زیستگاه های این جانور ارزشمند گفت: خوشبختانه این دامدار با آگاهی از اهمیت این گونه در چرخه حیات وحش و با وجود داشتن سلاح شکاری از هرگونه آسیب به این حیوانات ارزشمند خودداری نموده بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سلسله با قدردانی از همکاری جوامع محلی در حفظ گونه های جانوری ارزشمند گفت: پرونده خسارت جهت جبران بخشی از زیان وارده به این دامدار تشکیل می گردد.

بازگشت به خانه
برچسب ها: ,

پاسخی بگذارید