نماینده ولی فقیه در استان لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۸:۰۶ :: ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
حوزه های علمیه و آموزش و پرورش باید پاسخگوی شبهات دینی باشند / ما در مقابل نسل جوان مسئولیت داریم

آیت الله سید احمد میرعمادی روز چهارشنبه در همایش سالانه اعضای کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان در دفتر امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه وجه مشترک آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در تعلیم و تزکیه است اظهار داشت: عالم در حوزه و معلم در آموزش و پرورش با یک هدف در تربیت نسل جوان می کوشند و هرکدام در راستای اهدافشان قدم برمی دارند و در کنارهم قرار گرفتن آنها ثمربخشی را بیشتر می کند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، وی ادامه داد: علم، موتور محرک و پیشرفت جامعه است و تزکیه، نگهدارنده و عامل سلامت است و تعلیم و تزکیه در کنار هم معنا پیدا می کنند.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: پاسخگو بودن به شبهات دینی، مصونیت بخشی از آسیب های اجتماعی، تقویت انگیزه دینی دانش آموزان، تربیت نسل اعتقادی، ایمانی و انقلابی جوانان از اهداف مشترک آموزش و پرورش و حوزه می باشد.

آیت الله میرعمادی افزود: فضای مجازی یکی از آسیب های مهم و جدی در اجتماع است که اکنون به کودکان هم نفود پیدا کرده و در این راستا باید فرهنگ سازی شود.

وی اضافه کرد: حوزه های علمیه و آموزش و پرورش باید پاسخگوی شبهات دینی باشند در صورتیکه این شبهات بی پاسخ بماند مشکلاتی بوجود می آید چرا که ما در مقابل نسل جوان مسئولیت داریم و این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان، از معاونان پرورشی به عنوان بازوان قوی وحدت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه یاد کرد و ادامه داد: استفاده بهینه از فضای مجازی می تواند در انتقال تجربیات و پاسخگویی به شبهات موثر است.

آیت الله میرعمادی خواستار شناسایی عوامل موثر دانش آموزان برای جذب مسایل دینی شد و احساس مسئولیت همگانی را از عوامل موثر در این راستا عنوان کرد.

خبر: امیر ارشادی

‍‍‍

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید