گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱:۵۱ :: ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
خانه‌های هلال ترویج فرهنگ صلح و نوع دوستی/ ۱۸۰ خانه هلال در سطح استان لرستان خدمت‌رسانی می‌کنند

شامگاه امروز مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان در نشست مجازی با اصحاب رسانه استان بیان داشت: در حال حاضر ۱۸۰ خانه هلال در سطح استان لرستان وجود دارد و خدماتی متنوعی را به هم‌استانی‌های عزیز ارائه می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری‌ سنگ‌نوشته، صارم رضایی هدف از تأسیس خانه‌های هلال را در ترویج فرهنگ صلح و نوع دوستی، ارتقای سطح آگاهی عمومی و ارزش‌های انسان دوستانه دانست و گفت: تأمین سلامت و ایمنی افراد جامعه و همچنین جذب، سازماندهی و آموزش افراد ساکن در شهر و روستا به منظور آمادگی برای ارائه خدمات امدادی و بشر دوستانه در هنگام بروز احتمالی حوادث و سوانح طبیعی و غیر طبیعی است از دیگر اهداف خانه‌هایی هلال است‌.

رضایی با اشاره به اینکه استان لرستان دچار حوادث طبیعی زیادی است، تاکید کرد: از همین رو شرایط ایجاب می‌کند که در مناطق روستایی و صعب العبور استان ما خانه‌های هلال بیشتری دایر و فعال گردد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان با بیان اینکه خانه های هلال در ۹ شهرستان استان افتتاح شده است ، افزود: سرانه کشوری برای استان ۱۱۰ خانه هلال مشخص کرده بودند ولی با توجه به نیاز استان در حال حاضر ۱۸۰ خانه هلال در استان فعال است.

تمامی مجوزهای داروخانه هلال احمر لرستان صادر شده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان همچنین گفت: جمعیت هلال احمر استان لرستان جز ۱۰ جمعیت برتر کشور است.

صارم رضایی اظهار کرد : حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر ، معاونینش و شورای معاونین در استان لرستان به‌صورت چند‌باره نشان از ظرفیت و توان بالای جمعیت هلال احمر لرستان دارد .

وی با بیان اینکه  اقدامات خوب در کنار کارکنان توانمند در سطح کشور باعث موفقیت جمعیت هلال احمر لرستان گردیده است، افزود: جمعیت هلال احمر استان لرستان جز ۱۰ جمعیت برتر کشور است و در حوزه جوانان داوطلب و امداد و نجات و حوزه های مختلف همیشه رتبه اول را داشته‌ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان خاطر نشان کرد : در مواقع اضطراری که حادثه ای رخ می دهد بستگی به نوع حادثه اگر بین المللی باشد که کشورهای دیگر کمک خواهند کرد، اگر ملی باشد امداد رسانی به‌صورت ملی  صورت خواهد گرفت و اگر مربوط به استان باشد باتوجه به کوهستانی بودن لرستان و ظرفیت استان خودمان مشکل را حل خواهیم کرد.

رضایی با بیان اینکه هلال احمر دارای ۵ کارخانه داروسازی در کشور بوده و ظرفیت خوبی برای تولید دارو دارد یادآور شد: تمامی مجوزهای داروخانه لرستان صادر شده است و منتظر شناسنامه ملی آن هستیم به امید خدا به زودی افتتاح خواهد شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید