رئیس کل دادگستری لرستان:
تاریخ: ۱۱:۳۲ :: ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
خبرنگاران با اطلاع‌رسانی به موقع یاریگر بازرسی و دستگاه قضا هستند/ اولین جرم در استان لرستان سرقت تعزیری است

صبح امروز رئیس کل دادگستری استان لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: نظارت بر روی استخدامی‌های غیر ضابطه‌ای بر عهده اداره‌کل بازرسی استان است و هر یک خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان به محض رویت چنبن مواردی می‌توانند اطلاع‌رسانی کنند و با نشر حقایق دستگاه قضا را در جریان موضوع قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، محمد رزم تاکید کرد: در بحث جذب و استخدام‌نیروهایی اداری در تلاش هستیم طبق تلاشهای قانون شورای حل اختلاف از نیروهای شرکتی دارای بیمه در هر دستگاه برای استخدام قطعی استفاده شود.

رزم تصریح کرد: مطبوعات نگهبانان اموال عمومی جامعه هستند و از برجسته ترین افراد جامعه در بیداری افکار مردم محسوب می‌شوند که در گشودن گره کور در مشکلات تاثیر بسزایی دارند.

رئیس کل دادگستری لرستان در خصوص آمار جرایم قتل اظهار کرد: در خصوص دو نفر سارق طلافروشی پلدختر و سارق طلافردشی در دلفان پرونده در دست بررسی است و در هر پرونده دو نفر از متهمین دستگیر و دو نفر دیگر متواری هستند و نیز متهمین ۱۵ فقره قتل غیر عمد نیز طی چندین است که متواری هستند اما همچنان پرونده آنها در جریان است و نیز شماری پرونده قتل محرز وجود دارد اما سرنخی برای کشف قاتل هنوز در دست نیست.

وی همچنین گفت: در بحث اعتبارات حوزه رفاهی و تجهیزات تاکنون یک میلیارد اعتبار جذب شده است و ۲ میلیارد تومان نیز بابت صندوف رفاه دستگاههای تابع مصوب شده است و انشالله دریافتی بعدی ساخت و ساز در ساختمان دادگستری و ساختمانهای تابع خواهد بود.

محمد رزم در پایان تشریح کرد: اولین جرم در استان سرقت تعزیری است و در کل ۵ هزار جرم در کشور وجود دارد که در بر اساس سیاست‌های کیفری استان ۴۰جرم از جمله قتل عمدی، اختلاس، ارتشاء، قاچاق سلاح و مهمات، تیراتدازی، آدم ربایی، اسید پاشی، ربا خواری، کلاهبرداری، جرایم ارازل و اوباش و غیره… محرز هستند که برای آنها اشد مجازات در نظر گرفته شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید