تاریخ: ۱۲:۴۵ :: ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
خبرنگار واژه‌ای غریب است

نرگس سپه‌وند- خبرنگار واژه‌ای غریب است. این حرفه برای همه اقشار سپری مدافع و آشناست و برای خودش غریب است.

پایگاه خبری سنگ‌نوشته، یادداشت- غریبانه چه روزهای سرد زمستانی و گرم و سوزان تابستانی که ذهنت درگیر هزار کار نکرده است، چشمهایت را به صفحه گوشی دوخته‌اند و باید به سرعت، حرف و حدیث مسئولین را برای مردم منعکس کنی.هر رویداد و جلسه‌ای را که ما منعکس می‌‌کنیم خوب و بدش دست ما نیست واقعیت را باید بگوییم اما همین نشر و انعکاس خبر را تلنگری برای هوشیاری مردم می‌دانیم‌‌. مردم بدانید در کجا چه اتفاقی افتاد. مردم بدانید فلان مسئول چه اظهار نظری کرد. مردم بشنوید. مردم عقب نمانید. مردم ببینید مدیران کجای کار هستند و در همه این اخبار یک چیز خواست باطنی ماست که شاید این تلنگرها مسبب تحقق خبرهای خوشی برای مردم باشد.
امسال با توجه به بحران کرونا و محدودیتها و آثار منفی آن حال خبرنگاران چندان خوب نبود و حال مساعد و امیدبخشی هم از مردم مشاهده نمی‌کردند که بهتر باشند. کرونا و عدم جدی گرفتن این ویروس منحوس، قربانی شدن جوانان، سالمندان و حتی ورزشکاران در مقابل یک توده چربی بی‌جان که فقط و فقط مراقبت و رعایت پروتکلهای بهداشتی را می‌طلبید افسوس و حسرتی بزرگ بود و هست. کاش هم‌اکنون هم مردم عزیز ما هشدارها، مصاحبات واخبار ما را جدی بگیرند و خصوصا شهروندان عزیز لرستانی مراسم فاتحه‌خوانی، عروسی و تجمعات را کمتر کنند. مرگ عزبزانتان آسان نیست. تحمیل این‌ همه خسارت درمان و فشار به کادر زحمتکش درمان منطقی نیست. بازی با جان دیگران هم اخلاقی نیست. اگر مشکوک به کرونا و ناقل هستید در قرنطینه بمانید.
اگر کاری ضروری ندارید در تجمعات شرکت نکنید. برای مراجعه به هر مکانی ماسک بزنید و البته در این شرایط بحران محدودیت‌ها، خشکسالی و کسادی بازار شریک محتکران نباشیم و به فکر رفاه حال بقیه هم باشیم.
من یک خبرنگارم فردا روز بزرگداشت صنف ماست. من از مردم انصاف می‌خواهم. انصاف داشته باشید و ندانسته و خودخواهانه عمل نکنید. هدف ما تحقق روزهای خوب، شاد و امیدبخش برای جامعه است که در حال حاضر کرونا، خشکسالی و تورم و گرانی ایران را دردمند‌تر از همیشه به حال خودش رها کرده است.
حس مسئولیتمان را بالا ببریم. برای مقابله با ویروس کرونا زدن ماسک و رعایت پروتکلهای بهداشتی یک وظیفه است. همگی با زدن واکسن به ایمنی جامعه و استراحت نسبی کادر درمان کمک کنیم.
ببینید خبرنگار با خودش غریب است ما برای داشتن حال خوب وابسته به حال خوب مردم هستیم.حال خبرنگار خوب نمی‌شود مگر با دیدن تاثیر فرهنگی زحماتش که از طریق دست‌نوشته‌هایش دنبال می‌کند مگر با تحقق داشتن ایرانی توانمند، اقتصادی پویا و مردمی که افسرده و سردرگم نباشند و هر شهروند برای داشتن اوضاعی بهتر از خودش شروع کند.

روز خبرنگار مبارک

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید