گروه: گزارش
تاریخ: ۱۸:۵۱ :: ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
خیابان شریعتی بدون ترافیک خواهد شد

شهردار خرم آباد در حاشیه افتتاح ترمینال این شهر در جمع خبرنگاران ، اذعان داشت: تعاونی‌هایی که به ترمینال منتقل می شوند طبیعتاً می توانند دفاتر فروشی در داخل شهر داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، وحید رشیدی عنوان کرد: نرم افزاری در اختیار تعاونی ها قرار می‌دهیم تا شهروندان بتوانند در منزل بلیط مقصد خود را تهیه کنند و نیازی نخواهد بود برای تهیه بلیط تا ترمینال طی مسیر کنند.

وی ادامه داد: اهرم های قانونی ما می گوید تا زمانی که ترمینال برون استانی نداشته باشیم تعاونی ها می توانند زیر نظر راهنمایی و رانندگی در جاهایی در سطح شهر فعالیت کنند ولی وقتی ترمینال با امکانات رفاهی در اختیار دوستان قرار بگیرد مقاومتی دیگر نخواهیم داشت.

شهردار خرم آباد گفت: من نگران انتقال تعاونی ها نیستم ؛ پیش نخواهد آمد زیرا با صاحبان تعاونی ها در این رابطه صحبت کرده ایم و افرادی قانونمند هستند و این درک را دارند که محیط مناسب برای خدمات رسانی بیشتر به مردم در اختیارشان گذاشته شده ست.

وزیر دادگستری به لرستان تعلق خاطر دارد

خدا را شاکرم که توفیق حضور در لرستان را پیدا کردم ، زیرا خاطرات خوب و تعلقات عاطفی فراوانی به این استان دارم و همه جا گفته ام که چندین سال خدمتم به عنوان رئیس دادگستری لرستان بهترین دوران خدمت من بوده و با خاطرات بسیار خوبی از این استان رفته ام .

این آغاز سخنان علیرضا آوایی وزیر دادگستری بود که در آیین افتتاحیه ترمینال برون استانی شهر خرم آباد در حضور مهمانان و میزبانان، بیان داشت .

وی پس از تبریک ایام الله دهه فجر و تشکر از مسئولینی که برای آبادانی ، توسعه استان و خدمت به مردم لرستان در تلاش هستند ، خاطر نشان ساخت : کشور ما با مشکلات فراوانی مواجه است که برای رفع آنها به همت جمعی مردم و مسئولین نیاز دارد .
وزیر دادگستری برخی از مشکلات را اجمالی بیان کرد : کشور عزیز ما ایران در بحث اشتغال، خشکسالی در خیلی جاها، تعطیل شدن برخی مراکز صنعتی و مواردی دیگر با مشکلاتی مواجه است.

علیرضا آوایی بعد از بیان مشکلات به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود نیز ورود کرد : با وجود مشکلات عدیده باز ظرفیت هایی داریم مانند منابع انسانی بسیار خوب، کشوری بزرگ و یک ملت فهیم که همواره یار و یاور نظام بوده اند و هستند.

وی مهمترین ظرفیت موجود را وجود رهبر فرزانه و مقتدر نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت : باید بتوانیم در سایه ولایت کشور عزیزمان را به جایگاه واقعی و افتخارآمیز خود برسانیم.

علیرضا آوایی با اشاره به وجود همدلی ، هم افزایی و برادری در میان مردم و مسئولین لرستان سخنانش را پایان بخشید.

اردشیر دریکوند رئیس شورای شهر خرم آباد در آیین افتتاحیه ترمینال برون استانی این شهر به عنوان میزبان پشت تریبون قرار گرفت و ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه (س) به رسم مهمان نوازی به حضار و مدعوین خوش آمد گفت.

وی در ابتدا وزیر دادگستری علیرضا آوایی را مخاطب قرار داد : جناب وزیر به نمایندگی از مردم لرستان و بویژه شهر خرم آباد اجازه دهید از مجموعه دستگاه قضایی جناب بدری و جناب دادستان رازانی تقدیر و تشکر کنم.

رئیس شورای شهر مسئله ترمینال را یکی از دغدغه های اصلی چندین دهه مردم خرم آباد عنوان کرد و افزود : امروز الحمدالله با تلاش شهرداران و اعضای شورای شهر گذشته و اکنون و با پی گیری‌های جدی و انقلابی شهردار وحید رشیدی این دغدغه از بین رفت و روز افتتاح ترمینال فرا رسیده است.

وی به ۵ پروژه مهم مجموعه مدیریت شهری که قرار است در این ایام الله افتتاح شوند گریزی زد: ترمینال برون استانی یکی از این ۵ پروژه بود که با مساحت ۳۶ هزار متر و زیربنای مفید ۴ هزار متر در ۴ طبقه با اعتبار هم ابنیه و هم محوطه سازی بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان و با اعتبار کل و احتساب زمین ۲۸ میلیارد تومان انجام گرفته است.

اردشیر دریکوند با اشاره به اینکه لازمه توسعه وجود زیرساخت هایی همچون فرودگاه و ترمینال برون استانی می باشد ، تصریح کرد : الحمدالله امروز با مدیریت مدیران پاکدست ، توانمند و امانتدار در حوزه شهردای ، خرم آباد به این زیر ساخت ها دست یافته است.

وی باز هم وزیر دادگستری را مخاطب قرار داد: جناب آقای آوایی، امروز در لرستان مدیریت صحیح جناب دکتر خادمی استاندار این استان موجب وحدت و هم افزایی به خصوص در مسائل شهری و مدیریت شهری شده و در این راستا کمک های شایان به مجموعه شهرداری داشته اند.

رئیس شورای شهر خرم آباد با تاکید بر اینکه ۱۱ نقطه حاشیه نشین در این شهر شناسایی شده اند ، ادامه داد : اولویت کار برای ما مناطق حاشیه نشین و محروم هستند ، بعد از آن بحث گردشگری است که در نظر است که از ظرفیت سمن ها و انجمن های مردم نهاد استفاده کنیم.

برای اولین بار است که شورای شهر خرم آباد و شهرداری برنامه محور شده اند و با افق ۲۰ ساله با برنامه‌های پنج ساله و برش های یکساله و بومی به میدان آمده اند ؛ این بخش دیگری از سخنان سرهنگ اردشیر دریکوند بود.

وی در پایان از شهردار و مدیران شهرداری بخاطر پرداخت حقوق معوقه کارمندان و کارگران شهرداری تقدیر و تشکر کرد و گفت: به دنبال درآمد پایدار برای شهرداری هستیم که در گذشته هیچ گاه به این مهم توجه نشده بود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید