مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان:
تاریخ: ۱۰:۱۱ :: ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
در جامعه ی مدنی رفتارها مبتنی بر عقلانیت و هوشمندی است/ از دستگاه های اجرایی انتظار می رود همکاری بیشتری با سمن ها داشته باشند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان با شورای محله پشت بازار و درب دلاکان دیدار نمود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مریم پورسرتیپ در این دیدار بیان داشت:تجربه ی جهانی نشان داده که دولت ها به تنهایی و بدون مشارکت مردم نمی توانند همه ی امور، بخصوص امور اجتماعی را اداره کنند.

پورسرتیپ اذعان داشت: راز موفقیت شهرهای موفق دنیا این است که مردم محلات، در زمینه های مختلف مدیریت شهری مشارکت داشته و تلاش لازم را برای شناسایی و حل مشکلات دارند.

وی افزود: واقعیت این است که هیچکس به اندازه ی اهالی یک محله شناخت لازم را از وضعیت اجتماعی و فرهنگی محلات ندارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان تاکید کرد: شورای محله، رابط بین محلات و مسئولین هستند و نقش مهمی در بحث ارتقائ سرمایه ی اجتماعی و افزایش مشارکت مردم دارند و می توانند شتاب دهنده ی اجرای تصمیمات مرتبط با محله باشند.

پورسرتیپ افزود: در برخی محلات متاسفانه رنگ و بوی محله به مانند گذشته بسیار کمرنگ شده و همسایگان همدیگر را نمی شناسند. اما خوشبختانه در اکثر محلات اصیل و قدیم شهرهای لرستان، همچنان این وفاق و همدلی و شناخت و تعامل دیده می شود.

وی ادامه داد: ضرورت دارد رسانه ها، در بحث نقش شوراهای محلات در ارتقائ سطح آگاهی اجتماعی و فرهنگی و نیز تعامل بین مدیریت شهری و این شوراها، اطلاع رسانی و تلاش شود شوراهای کلیه ی محلات در شهرها، حتی مجتمع های مسکونی آپارتمانی شکل بگیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان بیان داشت: ما دارای تشکل های مردم نهاد خوبی هستیم که از لحاظ کمی و کیفی قابل توجه هستند و این نشان می دهد که ما دارای جامعه ی مدنی هستیم.در جامعه ی مدنی، رفتارها مبتنی بر عقلانیت و هوشمندی است.

پورسرتیپ در پایان گفت: در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی انتظار می رود دستگاههای متولی مانند میراث فرهنگی، شهرداری ها، صدا و سیما و سایر دستگاههای خدمات رسان توجه بیشتری به رویکرد سمن ها، مناطق حاشیه داشته باشند و با جدیت ورود نمایند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید