رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۵۸ :: ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
در حفاظت از محیط زیست باید همه اقشار جامعه مشارکت داشته باشند

جلسه شورای اداری استان لرستان با حضور معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، جلسه شورای اداری استان لرستان با حضور عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استاندار لرستان ،نماینده ولی فقیه در استان، مدیران و مسئولین استانی و سازمان های مردم نهاد محیط زیستی استان در محل استانداری لرستان برگزار گردید.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این جلسه گفت: در حفاظت از محیط زیست باید همه اقشار جامعه مشارکت داشته باشند و بر همین اساس شعار و هدف سازمان حفاظت محیط زیست رسیدن به مرز هشتاد میلیون محیطبان است.

عیسی کلانتری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل زیست محیطی٬ حمایتهای رهبر انقلاب را غنیمتی بزرگ برشمرد و عنوان نمود باید رهنمود های ایشان در خصوص محیط زیست را سر لوحه کار قرار داده و در رفع دغدغه های زیست محیطی ایشان کوشا باشیم.

کلانتری افزود: استفاده بیش از حد ازمنابع آبی تجدید پذیر در کشور باعث بروز مشکلات عدیده زیست محیطی در سطح کشور شده است.

معاون رئیس جمهور بیان داشت: محیط زیست یکی از ارکان توسعه پایدار است وباید در اجرای تمام طرحهای توسعه ای، حفاظت از آن در اولویت قرار بگیرد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به پایین بودن بهروری و مصرف بالای انرژی در تولید، خواستار کاهش مصرف انرژی در این حوزه جهت کاهش آسیب به محیط زیست شد.

استاندار لرستان در این جلسه گفت: استان لرستان با داشتن ظرفیتهای بالای زیست محیطی و طبیعی می تواند در بحث توسعه متناسب با محیط زیست پیشرفت خوبی داشته باشد.

دکتر خادمی وجود منابع خدادی ، طبیعت زیبا و حیات وحش غنی استان لرستان را موجب مباهات دانست و بر حفاظت از آنها بعنوان امانت نسلهای آینده تاکید نمود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در این جلسه با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های زیستی استان لرستان گزارشی از اقدامات این اداره کل در دولت تدبیر و امید را تشریح نمود.

مهرداد فتحی بیرانوند گفت: استان لرستان با وسعت ۱/۷ از مساحت کل شور حدود ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اثر گذاری فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست، کار فرهنگی را در کنار حفاظت مستمر مهمترین عامل در حفظ محیط زیست استان عنوان نمود.

حضور در جلسه شورای اداری استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان لرستان، بازدید از تالاب های یازده گانه شهرستان پلدختر و بازدید از پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا از برنامه های سفر دو روزه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان لرستان می باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید