مدیرعامل شرکت گاز لرستان:
تاریخ: ۱۶:۳۲ :: ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
در دهه فجر امسال ۲۰۰ روستای استان گازرسانی خواهند شد

صبح امروز به میمنت چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نشست خبری مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان با اصحاب رسانه استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته،غلامرضا لطفعلیان در این نشست بیان داشت: با عنایت پرودگار متعال در نیمه سال ۹۷، تعداد ۲۰۴ طرح گازرسانی روستایی انجام شد و در دهه فجر امسال نیز به ۲۰۰ روستای استان گازرسانی خواهیم داشت.

وی اذعان داشت: اولویت نخست شرکت ملی گاز، گاز رسانی به شهرها بود و روستاها در این اقدام توسعه گرایانه دیده نشده بود، لذا به دلیل اینکه لرستان زیر مجموعه منطقه ۷ «همدان» و به خطوط لوله این شرکت نزدیک بود، ابتدا از شهرهای بروجرد و الیگودرز کار گازرسانی آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان افزود: پس از آن، شرکت ملی گاز بر آن شد تا به منظور گسترش، توسعه و بهبود خدمات گازرسانی به شهرها و روستاهای استان، شرکت گاز لرستان را از زیرمجموعه منطقه ۷ خارج و افتتاح نماید، لذا در سال ۱۳۷۸ این مهم انجام شد و شرکت گاز استان لرستان به استقلال رسید.

لطفعلیان تاکید کرد: از جمله افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور است و این مهم با افزایش ضریب نفوذ گازرسانی به حداکثر رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان ابراز داشت: در حال حاضر، ضریب نفوذ گازرسانی شهری به بالای ۹۵ درصد و ضریب نفوذ گازرسانی روستایی به بالای ۸۰ درصد رسیده که این مهم را می‌توان از افتخارات شاخص نظام دانست.

غلامرضا لطفعلیان افزود: تنها شهری که گازرسانی نشده شول آباد در الیگودرز است که به دلیل صعب العبور بودن مسیر و برودت هوا در منطقه کار گازرسانی را با اختلال مواجه کرده، لذا اقدامات لازم جهت اخذ مجوز گازرسانی به این شهر صورت گرفت و جلسات مکرری انجام شد تا سرانجام در تابستان ۹۷، با عنایت مدیران کشوری و استانی مجوز انتقال گاز به شهر شول آباد اخذ شد که اقدامات قانونی جهت انتخاب پیمانکار در حال انجام است.

لطفعلیان، اعلام کرد: اعتبار لازم برای گازرسانی به شول آباد مبلغی معادل ۳۲۰ میلیارد ریال برآورد شده که حق انشعاب برای هر مشترک نیز رقمی در حدود ۱۶ میلیون تومان می باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید