مدیرکل زندانهای لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۸:۵۶ :: ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
در زندانبانی امروز؛اصلاح مجرمان یک اولویت قطعی است

نشست گفتمان سازی، تشریح و تبیین قانون تسری و سند تحول قوه قضائیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرکل زندان های لرستان گفت: همراهی و حمایت دولت و مجلس محترم با تلاشهای بی شائبه ریاست و تیم کارشناسی سازمان زندان ها در جهت تصویب و اجرایی شدن قانون تسری درسال آینده، جای تقدیر فراوان دارد.

عبدالمجید کشوری با اشاره به سختیها و مصائب زندانبانی و وضعیت معیشتی زندانبانان خاطرنشان کرد: گنجانده شدن قانون تسری در لایحه پیشنهادی ۱۴۰۰ از سوی دولت محترم و عنایت ویژه مجلس مردمی به تصویب این قانون شاید بتواند بخشی از دغدغه های نیروهای سخت کوش و گمنام ما را جبران نماید و قطعا همکاران ما قدردان این اقدامات ارزشمند خواهند بود.

عضو شورای قضایی استان همچنین ارائه سند تحول قضایی از سوی ریاست معزز قوه قضائیه را یک رخداد ارزشمند برشمرده و اظهار داشت: هفت مأموریت آمده در این سند جامع بخوبی همه زوایای دستگاه قضایی و سازمان های تابعه را تعریف و تشریح کرده که در صورت اجرای دقیق آن، مردم شاهد اتفاقات خوبی در شیوه و کیفیت خدمات دستگاه قضا خواهند بود و این از برکات انقلاب اسلامی است.

کشوری در ادامه به تفاوتهای معنادار زندانبانی امروز و دیروز اشاره وخاطرنشان کرد: در زندانبانی دیروز آنچه که به هیچ عنوان به آن توجه نمی شد کرامت و شخصیت زندانی بود و حال آنکه در زندانبانی اسلامی امروز، این ویژگی به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

این مقام مسئول اضافه کرد: این یک ضرورت است که نگاه همگان به زندانبانی و زندانبان تغییر کند چرا که زندانبان با کار جهادی و از خودگذشتگی درحال ارائه خدمت به کسانیست که جامعه از پذیرش آنان بعنوان یک شهروند عادی خودداری کرده است.

وی تصریح کرد: در زندانبانی امروز، اصلاح و تربیت مجرمین که بعنوان مأموریت ششم در سند تحول قوه نیز آمده، به یک اولویت مهم و قطعی تبدیل شده که با پیوستهای متعدد و متنوع در حال اجراست.

مدیرکل زندان های لرستان بیان داشت: حصول موفقیت در زندانبانی امروز تنها با کار جهادی و شبانه روزی و مشارکت گروههای مردم نهاد امکانپذیر خواهد بود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید