گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۱:۰۵ :: ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
در سال جاری ۱۰ هزار هکتار کلزا در لرستان کشت می شود

در سال جاری 10 هزار هکتار کلزا در لرستان کشت می شود که پیش بینی می ‌‌شود از این مقدار سطح زیرکشت 20 هزار و 500 تن کلزا برداشت شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اعلام این خبر اظهار کرد: این مقدار اختصاص داده شده به استان لرستان بر اساس استعدادها و ظرفیت های موجود بین شهرستانها تقسیم و ابلاغ شده است.

وی ادامه دارد در مناطق سرد استان کار کشت کلزا از نیمه دوم شهریور ماه شروع شده و نهایتاً تا دهم مهرماه در مناطق معتدل ادامه خواهد داشت.

مهندس صالحیان افزود: تاکنون مقدار ۱۳ هزار و ۶۴۰ کیلوگرم بذر کلزا در سطح استان توزیع شده و مقدار ۲۸۱۸ هکتار عقد قرارداد با کشاورزان صورت گرفته و همچنن ۲۸۷ هکتار بذرکاری کلزا انجام شده است.

در ادامه این جلسه «کیانوش حمیدیان» مجری طرح ایکاردا در استان لرستان برنامه های اجرایی سال آینده در استان را کشت ۲۹هزار و ۳۰۰ هکتار گندم، ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار جو و ۷ هزار هکتار نخود در سطح مزارع کشاورزان اعلام کرد.

همچنین مهندس دارایی مدیر شرکت خدمات حمایتی لرستان با ارائه گزارشی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون مقدار ۱۸۰۰ تن کود فسفاته، ۸۰۰ تن کود پتاسه و ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن کود ازته بین کشاورزان توزیع شده است.

وی در پایان گفت: شرکت خدمات حمایتی آمادگی کامل جهت تأمین کود شیمیایی مورد نیاز استان را دارد و هیچگونه مشکلی در تأمین کودتأمین شیمیایی وجود ندارد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید