گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۵۳ :: ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
دستاورد سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران برای واحدهای بزرگ‌ تولیدی لرستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان دستاوردهای مهم سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران برای واحد‌های تولیدی بزرگ این استان را تشریح کرد و گفت: در این سفر شاهد موافقت با اعطای تسهیلات به طرح‌های تولیدی لرستان بودیم.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سیروس ابراهیمی، با اشاره به دستاوردهای سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور به استان لرستان بیان کرد: خوشبختانه سفر ریاست بانک صنعت و معدن ایران به استان لرستان برای دستاوردهای مناسب در حوزه صنعت و معدن بوده به نحوی که با بازدید های صورت گرفته تصمیم مناسبی برای واحدهای بزرگ تولیدی استان گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بانک صنعت و معدن در توسعه اقتصادی کشور افزود: بانک صنعت و معدن و بانک کشاورزی به عنوان دو بانک تخصصی در حوزه تولید بوده و نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در بخش دیگری از سخنانش عنوان داشت: در ماه‌های گذشته جلسات متعددی در تهران با حضور مدیران بانک صنعت و معدن در راستای تعیین تکلیف و اعطای تسهیلات به طرح‌های مهم اقتصادی استان برگزار شده و سفر اخیر مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز در راستای همین موارد و تعیین تکلیف مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به استان لرستان بود.

ابراهیمی عنوان کرد: خوشبختانه در این سفر چند نفر از اعضای هیئت مدیره بانک صنعت و معدن نیز حضور داشتند و در ابتدا نشست مهمی با استاندار برگزار و تصمیمات خوبی نیز اتخاذ شد.

قول مساعد مدیرعامل بانک صنعت و معدن برای اعطای ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به یخچال‌سازی بوژان

وی در ادامه با اشاره به اینکه سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران با بازدید از طرح‌های مهم اقتصادی استان همراه بود، اظهار داشت: بازدید مناسبی از کارخانه یخچال سازی بوژان انجام شد و قول مساعد مدیرعامل بانک صنعت و معدن برای اعطای تسهیلات ۳۵۰ میلیارد تومانی به این واحد مهم تولیدی در راستای تکمیل زنجیره تولید آن و افزایش میزان اشتغال از ۱۰۰ به ۶۰۰ نفر داده شد چرا که معتقدیم این کارخانه برای توسعه نیازمند به تکمیل زنجیره تولید لوازم خانگی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: انتظار می‌رود واحدهای تولیدی نیز در راستای اعطای تسهیلات گام های مورد نظر را بردارند تا شاهد تعیین تکلیف آنها و احیای این ظرفیت های مهم باشیم به هر حال باید پذیرفت اعطای تسهیلات در گرو مقرراتی است که هم از جانب بانک و هم از تولیدکنندگان باید انجام شوند.

ماشین سازی کیهان خرم آباد توسعه می یابد

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه ماشین سازی کیهان خرم‌آباد داشت و افزود: خوشبختانه کارخانه ماشین سازی کیهان دارای ظرفیت‌های بسیار مناسبی بوده و اکنون نیز در حال تولید سازه های مختلف است برای توسعه این واحد تولیدی مدیران آن نیازمند به ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات داشتند که خوشبختانه شاهد موافقت بانک صنعت و معدن در راستای اعطای آن بودیم.

معاون استاندار لرستان عنوان کرد: بخش دیگری از سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن به بازدید از کارخانه پارسیلون خرم آباد اختصاص یافت این بانک به عنوان یکی از اعضای کنسرسیوم پارسیلون است امیدوارم این بازدید باعث شود شاهد تعیین تکلیف این واحد تولیدی باشیم در این راستا انتظار می رود اعضای کنسرسیوم به تعهدات قانونی خود عمل کنند و امیدواریم در جلسه ای که در آینده‌ای نزدیک با حضور اعضای کنسرسیوم و مدیران کشوری برگزار خواهد شد گره این واحد مهم تولیدی باز شود.

وی گفت: با تعیین تکلیف پارسیلون سرمایه‌گذارانی آماده سرمایه گذاری در این مجموعه هستند که امیدواریم سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن شرایط را برای تعیین تکلیف پارسیلون مهیا کند.

لاستیک سازی خرم آباد فاز به فاز اجرا می شود

این مسوول در بخش دیگری از سخنانش اشاره‌ای نیز به وضعیت لاستیک سازی خرم آباد داشت و گفت: متاسفانه باید گفت که در همان ابتدای کلنگ زنی، کارخانه لاستیک سازی خرم آباد با مشکلات متعددی اعم از مشکلات زیرساختی روبرو بوده اما اکنون تمام تلاش مدیریت استان تعیین تکلیف این طرح مهم اقتصادی در لرستان است.

ابراهیمی عنوان کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده قرار بر این شد که لاستیک سازی خرم آباد به صورت فاز به فاز تکمیل و بهره برداری برسد فاز اول این پروژه با مشارکت بانک صنعت و معدن و با پرداخت تسهیلات عملیاتی خواهد شد و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در آمادگی خود را برای کمک به لاستیک سازی اعلام کرد.

وی گفت: امیدواریم سرمایه گذار نیز به تعهدات خود برای اجرا و تکمیل فاز اول این طرح مهم اقتصادی استان نیز هر چه سریعتر عمل کند.

 فولاد ازنا در انتظار حل مشکلات قضایی سرمایه گذار

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه فولاد ازنا افزود: متاسفانه مشکل اصلی کارخانه فولاد ازنا با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان مشکل قضایی سرمایه گذار آن در پروژه های دیگر است و امیدواریم شرایط برای حل مشکل این طرح مهم اقتصادی استان توسط دستگاه قضا مهیا شود.

وی بیان کرد: البته از تمام ظرفیت خود در راستای تعیین تکلیف این پروژه استفاده خواهیم کرد و پیگیری ها ادامه دارد.

تلاش برای تکمیل فاز انسانی بایر افلاک تا پایان شهریور امسال

معاون اقتصادی استاندار لرستان عنوان کرد: یکی از کارخانه های مهم مورد بازدید مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران بایر افلاک بود، این واحد به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت های اقتصادی و تولیدی استان لرستان به شمار می رود. ابراهیمی گفت: در راستای تکمیل فاز انسانی و همچنین تامین سرمایه در گردش این واحد تولیدی مدیرعامل بانک صنعت و معدن قول داد که هر چه سریعتر تسهیلات مورد نیاز به این واحد اعطا شود و در صورت تحقق این امر فاز انسانی بایر افلاک تا پایان شهریور ماه به بهره برداری خواهد رسید.

موافقت مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران با اعطای ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به سیمان سفید ازنا

وی در بخش دیگری از سخنانش اشاره ای نیز به آخرین وضعیت کارخانه سیمان سفید ازنا داشت و افزود: بر اساس قول مساعد مدیرعامل بانک صنعت و معدن امیدواریم هر چه سریعتر ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز به سیمان سفید ازنا تزریق شود تا شاهد افتتاح فاز اول این مجموعه تا شهریورماه و بهره برداری کامل این پروژه تا پایان امسال باشیم.

وی معتقد است: به هر حال باید پذیرفت در شرایط کنونی احیای واحد‌های تولیدی کاری بسیار دشوار بوده و مطمنا با چالش های نیز در مسیر نیز مواجه خواهیم شد اما استاندار لرستان و تیم مدیریت استان از تمام ظرفیت خود در راستای تعیین تکلیف و احیای واحد‌های تولیدی اشاره شده استفاده خواهد کرد.

این مسوول بیان کرد: در همین راستا در ماه‌های گذشته تاکنون نیز اقدامات بسیار مناسبی در این راستا صورت گرفته و نمونه بارز آن را باید سفر بسیار مهم و تأثیرگذار مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران و تیمش به استان و بازدید از طرح های اقتصادی اولویت دار دانست.

ابراهیمی افزود: مطمنا تا به نتیجه رسیدن مصوبات این سفر پیگیری ها ادامه خواهد داشت و به صورت مستمر تلاش میکنیم که تسهیلات مورد نیاز به واحد‌های اقتصادی استان تزریق شود.

واحد‌های اقتصادی مذکور هر چه سریعتر مدارک و وثایق مورد نیاز را تامین کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: در جریان این سفر پیگیری های لازم به خوبی صورت گرفته و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در بسیاری از موارد موافقت خود را با اعطای تسهیلات اعلام کرده انتظار داریم سرمایه گذاران و مدیران واحد‌های اقتصادی مذکور نیز به تعهدات خود عمل کنند.

وی گفت: انتظار می رود واحد‌های تولیدی هر چه سریعتر به صورت مستمر دیگر تامین وثایق و سایر موارد مورد نیاز بوده و به تعهدات خود عمل کننذ تا شاهد اعطای تسهیلات در کمترین زمان ممکن به آنها باشیم چرا که اکنون شرایط برای آنها توسط دولت فراهم شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید