تاریخ: ۱۰:۲۹ :: ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
ذخایر ایران از نظر سوخت فسیلی در جهان مناسب است

معاون رییس جمهور روز پنجشنبه در بازدید از پتروشیمی لرستان در جمع خبرنگاران افزود:‌ وضعیت ذخایر ایران از نظر سوخت فسیلی در جهان مناسب است اما با توجه تحریم ها و کاهش صادارت؛ با انباشت مازوت در کشور مواجه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی سلاجقه افزود: سوخت در ایران ارزان است و در فصول سرد که مصرف بخش های مختلف بدون رعایت الگوی درست زیاد می شود؛ از سوخت کمکی استفاده می شود.

 

وی گفت:‌ با توجه به اقدامات پیگیرانه؛ درحال حاضر نیروگاه و پالایشگاه ها با هم همکاری می کنند که گازسوز شوند و از مازوت استفاده نکنند که این مهم در نیروگاه شهید منتظری اصفهان در حال تحقق و از وزات نفت خواسته شده است برای نیروگاه شازند نیز این برنامه عملیاتی شود.

 

سلاجقه با تاکید بر تهاتر میان نیروگاه و پالایشگاه های کلانشهر ها اظهار داشت:‌ شرکت نفت نسبت به کیفی و بهینه سازی سوخت قول داده است.

 

وی همچنین اضافه کرد: در خصوص کاهش گرد و غبارها در کشور نیز با وزیر خارجه مصر مذاکره و خواشته شده در مجمع سازمان منطقه ای که در ایران در حال ایجاد است شرکت کنند که امیدواریم در فرآیندهای سیاسی نیز به نتیجه نهایی برسیم.

 

وی همچنین گفت: لرستان جزو استان‌های زاگرس نشین و مهم؛ دارای منابع آبی و خاکی و پوشش گیاهی مطلوب است و مردم این استان تاکنون هم زیستی مسالمت آمیزی با طبیعت داشته اند که انتظار می رود توسعه این منطقه در خور باشد.

 

سلاجقه در خصوص پتروشیمی خرم آباد نیز افزود:‌ این واحد طی ۶ سال گذشته از زمان بهره برداری تاکنون به عنوان صنعت سبز معرفی شده که این مهم نشان می دهد معیار و شاخص‌ها در این واحد رعایت شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید