علی محمدی فر تحلیلگر اقتصادی:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۰:۳۱ :: ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
راه اندازی فاز ۴ کارخانه سیمان دورود در رونق اقتصاد لرستان نقشی بی بدیل دارد

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی محمدی فر کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی لرستان مطرح کرد: احداث فاز ۴ کارخانه سیمان دورود که کلنگ آن در سال ۱۳۹۳ در دولت یازدهم با حضور وزیر محترم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و مدیران ارشد استان بر زمین زده شد ، از مطالبات بحق مردم […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی محمدی فر کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی لرستان مطرح کرد:

احداث فاز ۴ کارخانه سیمان دورود که کلنگ آن در سال ۱۳۹۳ در دولت یازدهم با حضور وزیر محترم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و مدیران ارشد استان بر زمین زده شد ، از مطالبات بحق مردم شریف شهرستان دورود و استان لرستان است که مطابق پیش بینی های اولیه مقرر شده بود در مدت ۳ سال این پروژه به بهره برداری برسد، ولیکن متاسفانه با گذشت ۴ سال از کلنگ زنی پروژه، این مهم محقق نشده است.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: کارخانه سیمان فعلی دورود در حدود سال ۱۳۳۰ احداث شده و با گذشت بیش از ۶۰ سال از احداث این کارخانه، بسیاری از خطوط تولیدی آن فرسوده شده اند و به همین دلیل بهای تمام شده محصولات تولیدی آن بالا و بهره وری این کارخانه پایین است و زیان ده می باشد.

مهندس محمدی فر افزود: با احداث فاز ۴ کارخانه سیمان دورود و استفاده از خطوط تولیدی منطبق با تکنولوژی روز دنیا و تولید محصولات رقابت پذیر میتوان به آینده صنعت سیمان در استان لرستان امیدوار شد.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی افزود: فاز ۴ کارخانه سیمان دورود به تولید سیمان سفید اختصاص دارد و میتواند با تولید محصولات رقابت پذیر و با کیفیت علاوه بر حضور در بازارهای داخلی ، محصولات خود را به کشورهای هدف صادراتی صادر نماید.

مهندس محمدی فر افزود: با توجه نرخ بالای بیکاری در شهرستان دورود ، احداث فاز ۴ کارخانه سیمان دورود ضرورتی اجتناب ناپذیر است و امیدواریم مدیران ارشد استان با پی گیری و رفع موانع پیشروی راه اندازی فاز ۴ کارخانه سیمان دورود ، امید و اشتغال را به جوانان این دیار هدیه دهند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید