برگزاری یادمان شاعر فقید لرستانی حامد کریمی:
تاریخ: ۲۲:۵۱ :: ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
راه شعرا مرگی ندارد/ توسعه فرهنگی شاهراه توسعه اقتصادی ست

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، غروب امروز مراسم یادمان شاعر فقید استان لرستان مرحوم حامد کریمی به همت انجمن یاران سبز و با همکاری انجمن ادبی خرم آباد برگزار شد. این شاعر خوش ذوق هم استانی، دو روز پیش بر اثر سکته دار فانی را وداع گفت.مراسم هاویر تحت عنوان یادمان این شاعر سفر […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، غروب امروز مراسم یادمان شاعر فقید استان لرستان مرحوم حامد کریمی به همت انجمن یاران سبز و با همکاری انجمن ادبی خرم آباد برگزار شد.

این شاعر خوش ذوق هم استانی، دو روز پیش بر اثر سکته دار فانی را وداع گفت.مراسم هاویر تحت عنوان یادمان این شاعر سفر کرده با حزن و ناراحتی هنرمندان و هنردوستان استان لرستان همراه بود.

دکتر شیرزاد بسطامی فعال فرهنگی خرم آبادی در این یادمان گفت: در این ساعت نمیخواهم پس از مرگ حامد عزیز اسطوره سازی کنم بلکه می خواهم بگویم: حامد عزیز درود بر تو و معیارهات در زندگی و احسنت به دانش، خودباوری و کیل و ترازویی که در زیستن از آن بهره بردی و راه تو را اهل قلم می فهمند و ادامه خواهند داد.

در مرگ حامد مارش نظامی باید زد او سرباز فرهنگ بود

شیرزاد بسطامی با اشاره به اینکه وظیفه اهالی فرهنگ و شاعران عطای خلاقیت و روشنگری به جامعه است، گفت: از همین خلق پرسش و پرسشگری به خودباوری خواهیم رسید و من باورم این است: در سوگ حامد باید مارش نظامی زده شود زیرا حامد و حامدهای ما در این محفل سربازان فرهنگ هستند و آنگونه که لایق مرگ یک سرباز است باید نگریست، ایستاد و درود فرستاد به این شیوه زندگی و این نوع تفکر.

گذرگاه توسعه اقتصادی توسعه فرهنگی ست

دکتر بسطامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم توسعه اقتصادی در استان لرستان اذعان داشت: ما در استانی هستیم که متاسفانه شاهد آمار بالای بیکاری و آسیبهای اجتماعی هستیم و همه به نوعی در تلاشیم که از این دردها بکاهیم و در مسیر توسعه قرار بگیریم و این مبحث غافلیم که توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی از رهگذر توسعه فرهنگی می گذرد و شاهراه توسعه فرهنگی همان خودباوری فرهنگی ست.

لرها اولین نقاشی ها و موسیقی ها را به جامعه بشریت هدیه دادند

وی با اشاره به پیدایش آثار نخستین انسان هوشمند در غار کلدر خرم آباد و آثار نقاشی های باستانی در غار گوشه ومیرملاس، تاکید کرد: با طرح دو سوال ما لرها کی هستیم و چه کرده ایم، می توان به خودباوری رسید. تاریخ گواه این مهم است که پدران ما لرها و لکهای لرستان اولین نقاشی ها و موسیقی ها را به جامعه بشریت هدیه داده اند پس شایسته است با اتکا بر شناخت و خودآگاهی راه توسعه با توان بیشتر آغاز کرد.

sangnevesh

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید