نماینده ولی فقیه در استان لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۳۹ :: ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
راه مبارزه با تحریم ها، تقویت فرهنگ کار و کارگری ست

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در هفته گرامیداشت کار و کارگر اظهار کرد: مظلومتر از قشر کارگر در اجتماع نداریم که همواره تعویق حقوق و دریافت کمترین خدمات را متحمل می شوند و علت این امر این است که ما ارزش و جایگاه کار و کارگر را درک نکرده و فرهنگ کار را در جامعه نهادینه نکردیم.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صبح امروز مراسم دیدار صمیمی تشکل های کارگری و کارفرمایی، کارگران و تعاونگران استان لرستان با آیت اله میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد برگزار شد.

آیت اله میرعمادی به اشاره به بوسه توسط پیغمبر اکرم (ص) بر دست کارگر، افزود: در اسلام کار یک ارزش است و اگر کسی در جامعه دنبال کار نمی رفت شاهد تحول، پیشرفت و توسعه در جامعه نخواهیم بود.

ایشان تاکید کرد: تا زمانی که همه اقشار کارگر نشویم استقلال جامعه حفظ نمی شود به عنوان مثال در سیلاب اخیر همه کار گر شدیم تا گل و لای پاکسازی شد.

امام جمعه خرم آباد راه مبارزه با تحریم آمریکا را نیز تقویت فرهنگ کار و کارگری عنوان کرد و گفت:همه باید کوشش کرده و با فرهنگ کار دست بیگانگان را در دخالت یا اخلال در امور اقتصادی کشور کوتاه کنیم.

آیت اله میر عمادی با بیان اینکه بهبود اوضاع اقتصادی کشور فقط توسط خودمان ممکن است، تاکید کرد: مسلما فقط قشر کارگر به تنهایی نمی تواند در تحقق این مهم کفایت کند بلکه نیازمند مشارکت و حرکت جهادی سایر مدیران و دستگاه های اجرایی نیز هستیم همانگونه که در سیلاب اخیر از کارگر تا مدیر و سایر مقامات استانی و کشوری همه در کنار هم کارگری کردیم و به لطف خداوند منان گل و لای و مشکلات برطرف شد.

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود نبود امنیت شغلی برای قشر کارگر را بسیار موجب تاثر و تاسف عنوان کرد و تاکید کرد: باید برای این قشر ارج قائل شد و افزایش حقوق کارگران نیز باید متناسب با میزان تورم جامعه باشد.

مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان لرستان نیز در این دیدار ضمن تبریک هفته کار و کارگر، ابزار داشت: نقش کارگران نقشی بی بی بدل در جامعه و به قول مقام معظم رهبری” کارگران در منزله جایگاه و اهمیت، ستون فقرات جامعه هستند” از این رو در راستای منویات ایشان و رونق تولید توجه به قشر کارگر و افزایش تولید داخلی که به دست کارگران عزیز محقق می شود، ضروری ست.

علی آشتاب افزود: کار را فعالیتی مقدس عنوان کرد و سیاست های وزرات کار را هم در راستای تامین فضایی توام با همدلی، آرامش و سازی بین کارگر و کارفرما عنوان کرد و تاکید کرد: حفظ و صیانت از سلامت محیط کارگری و رفع موانع موجود نیز از اولویت های کاری برای مجموعه ماست.

آشتاب با اشاره به تحمیل خسارت به کارگران استان در سیل اخیر گفت: تاکنون بالغ بر ۲۰۰ نفر کارگر از این ظرفیت قانونی مشمول کمک واقع شده اند و در صدد هستیم بخشی از آلام و مشکلات سایر افراد سیل زدگان را نیز کاهش دهیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید