تاریخ: ۱۹:۰۴ :: ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
رتبه برتر لرستان در احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده در غرب کشور

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان از رتبه برتر لرستان در احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده در غرب کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، فریدون خودنیا در آیین بهره‌برداری از نیروگاه الماس نیرو اظهار کرد: لرستان در زمینه احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده رتبه برتر غرب کشور را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: با احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده تامین برق در مناطق حساس شبکه توزیع از جمله شهرک‌های صنعتی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان خاطرنشان کرد: نیروگاه‌های تولید پراکنده الماس نیرو بروجرد از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت توزیع استان و توانیر بوده و به عنوان نیروگاهی نمونه در سطح کشور به بهره‌برداری رسیده است.

خودنیا بیان کرد: اینگونه نیروگاه‌ها در نقاط حساس شبکه توزیع برق احداث شده  و در مواقع اضطراری، برق مورد نیاز را تامین می‌کنند.

وی افزود: با احداث این نیروگاه‌ها علاوه بر کاهش تلفات شبکه برق، برق مورد نیاز از طریق انرژی گاز تامین شده و از سویی بلافاصله وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به اجرای پروژه نیروگاهی الماس نیرو با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تاکید کرد: یکی از سیاست‌های دولت جذب سرمایه‌های پراکنده بخش خصوصی با هدف کمک به رونق تولید و اشتغال است.

خودنیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نصب ۵۰۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی در لرستان گفت: در این زمینه در جایگاه دوازدهم کشور قرار داریم.

وی تصریح کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته ظرفیت ایجاد ۱۰ هزار پروژه نیروگاه خورشیدی در لرستان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان اظهار کرد: اجرای نیروگاه‌های خورشیدی علاوه بر افزایش تولید برق و تامین انرژی پاک موجب درآمدزایی برای مردم خواهد شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید