در ماه مبارک رمضان رقم‌خورد:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۱۹ :: ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
رستگاری در پای چوبه دار/ بخشش یک قاتل پس از ۱۵ سال

در غروب هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان و با رضایت اولیاء دم ، یک قاتل توانست پس از پانزده سال ؛ دوباره به زندگی سلام بگوید .

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرکل زندان های لرستان در برنامه صلح و سازش جمعی از مردم زاغه اظهار داشت : در کتاب آسمانی ما ؛ قرآن کریم و همچنین در احادیث و روایات معتبر بر لزوم قصاص در برخی جرائم تأکید شده اما در عین حال گذشت و بخشش را بسیار بلندمرتبه تر از آن برشمرده اند .

عبدالمجید کشوری اضافه کرد : همه افرادی که برای تحقق دستورات دینی همچون تلاش برای اخذ بخشودگی و گسترش ذات البین در میان مردم تلاش می کنند شاهد نزول برکات افزونتر در زندگی خود خواهند بود .

وی ضمن یادآوری حادثه قتلی که پانزده سال پیش در این منطقه صورت گرفته است خاطرنشان کرد : علی رغم حضور دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در زمان بروز حادثه و پس از آن رسیدگی و بررسی همه جوانب ماجرا که در نهایت منجر به صدور حکم قصاص در این پرونده شد اما بزرگان ، خیرین و ریش سفیدان این منطقه با ورود به پرونده تلاشهایی را برای اخذ رضایت از خانواده مقتول آغاز نموده که بحمدلله در ماه مبارک رمضان ۱۳۹۹که ماه مهربانیهاست این اتفاق مهم و ارزشمند به وقوع پیوست .

وی افزود : این یکی از مهمتریم مؤلفه های بارز و شاخص جامعه اسلامی است که امروز به روشنی دیده می شود ، اتفاقی که در سایر فرهنگها و مکاتب شاید بسیار کمرنگ و کمتر دیده شده است .

کشوری با بیان اینکه یکی از بهترین عبادتها اصلاح ذات البین است تصریح کرد : اینکه مؤمنینی با هدف از میان برداشتن اختلافات میان دو نفر یا دو خانواده همه ظرفیتها و امکانات مادی و معنوی خویش را بکار می گیرند بدون شک در نزد خداوند متعال با پاسخ شایسته همراه خواهد بود .

عضو شورای قضایی استان خاطرنشان کرد : آنان که با ایثار و مجاهدت جان یک انسان را در پای چوبه دار نجات می دهند عملی را انجام داده اند که مصداق آیه شریفه ” ومن احیاها فکانما احیا الناس جمیعا ” بوده و این همان کاری است که امروز در این پرونده توسط نیک اندیشان این منطقه و از خودگذشتگی غیرقابل وصف اولیاءدم بخوبی قابل مشاهده است .

وی اضافه کرد : ورود شوراهای حل اختلاف و بزرگان محلی به چنین پرونده هایی و ایجاد صلح و سازش میان افرادی که به هر دلیلی مرتکب جرم شده اند توانسته زندگی های فراوانی را به انسانهای آسیب دیده برگرداند و این اتفاق بسیار مبارکی است که برای همه گیر شدن آن می بایست تلاش کرد .

گفتنی است: در این مراسم ، دکترکاکولوند رئیس شوراهای حل اختلاف استان ، شاکرمی مدیرعامل ستاد دیه لرستان امام جمعه زاغه و جمعی از بزرگان طوایف و مسئولین محلی نیز حضور داشتند .

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید