تاریخ: ۷:۰۰ :: ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
رعایت استانداردهای ساخت مسکن در مصرف انرژی یک الزام ملی است

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان در برنامه تلوزیونی گفت‌ وگوی ویژه خبری شبکه افلاک لرستان از رعایت استانداردهای ساخت مسکن در مصرف انرژی به عنوان یک الزام ملی نام برد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، کرم گودرزی با اشاره به اینکه در فصل سرما ۷۰ درصد گاز مصرفی استان در بخش خانگی مصرف می شود، گفت: رعایت استانداردهای ساخت مسکن در مصرف انرژی بخصوص گاز یک الزام ملی است که امیدوارم‌ دستگاههای ذیربط و مردم در این مورد اهتمام ویژه ای داشته باشند؛ همچنین مشترکین محترم گاز طبیعی با مدیریت و اجتناب از مصارف غیرضرور گاز طبیعی و با رعایت الگوی مصرف بهینه در فصول سرد سال مشمول پرداخت پلکانی مبلغ گازبها نشوند .

وی با اشاره به اینکه هدف ما مصرف بیشتر گاز بصورت صنعتی به عنوان یک سوخت ارزان، پاک و بهره ور در استان است در ادامه افزود: با توجه به این‌که رفاه و آسایش شهروندان از اهمیت و ارزش زیادی برخوردار است از این رو در صورت ایجاد مشکل در تامین گاز طبیعی به ناچار محدودیت هایی برای صنایع وضع خواهد شد ولیکن با مصرف نادرست در بخش خانگی و ایجاد محدودیت های مورد اشاره، این رفاه به معنای از دست رفتن منافع اقتصادی و سرمایه ای خواهد بود و عملاً جنبه های دیگری از رفاه واقعی از دست خواهد رفت.

گودرزی اظهارکرد : هم اکنون میزان مصرف گاز طبیعی در استان حدود ۹ میلیون متر مکعب در شبانه روز است که از این مقدار ۵٫۶۲۹٫۰۰۰۰ متر مکعب در بخش خانگی و ۳٫۵۲۵٫۰۰۰ متر مکعب در بخش صنعتی مصرف می شود .

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان در پایان از کلیه مشترکین خواست ضمن رعایت مصرف بهینه گاز طبیعی، نکات ایمنی را در جهت استفاده از تجهیزات گرمایشی به کار گیرند تا انشالله سالی را به دور از حادثه را به پایان برسانیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید