گروه: عکس روز
تاریخ: ۰:۲۵ :: ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
رفع شوره و ریزش مو با مصرف شامپو رزماری پرمون

رزماری با نام علمی Rosmarinus officinalis با تقویت و بهبود گردش خون ، موجبات تحریک پوست سر را فراهم کرده و با ایجاد اکسیژن بیشتر در خون، پیاز مو را تقویت نموده و در درمان ریزش مو در مراحل ابتدائی پیشگیری می نماید.

در فارما کوپه گیاهی انگلیس (BHP 1996 ) این گیاه به عنوان ضد انگل و ضد میکروب مطرح شده است که می تواند به علت حضور موادی مانند فلاونوئیدها ،ترکیبات فنلی، دی وتری ترپن ها باشد. این مواد به عنوان ماده مؤثر در پیشگیری و رفع پوسته و شوره سر نیز مفید می باشند.

شامپو رزماری پرمون یک محصول بسیار مناسب برای رفع شوره ،کاهش قارچ های پوست سر ،کاهش چربی پوست سر و همچنین اکسیژن رسانی و تقویت پیاز موست.

عصاره رزماری موجود در این شامپو به دو طریق بیوشیمیائی محافظت از غشاء سلول های در معرض تهاجم رادیکالهای آزاد و مهار فعالیت آنزیم ۵ آلفا ردوکتاز (Type I) مرتبط با تشکیل DHT، در پدیده رفع آلوپسیا عمل می نماید.

رزماری دارای دو عنصر ضدالتهابی یعنی «اسید کارنوسیک» و «کارنوسل» است. این دو عنصر برای COX-2 که آنزیم ایجادکننده درد و التهاب در بدن است نقش بازدارنده را بازی می‌کنند.

رزماری موجب تقویت و بهبود گردش خون سر می‌شود، این گیاه همچنین موجب تحریک ریشه مو و رشد آن می‌شود. افرادی که دچار ریزش مو هستند، می‌توانند از این گیاه و محصولاتی که در ترکیبات خود این گیاه را دارند در درمان مشکلات مو خود استفاده کنند.

عمده ترین ترکیبات موجود در روغن فرار گیاه را ۱و۸سینئول، بورنئول، کامفر، بورنیل استات، α-پینن و β-پینن تشکیل می دهند که بسته به شرایط جغرافیائی محل کشت گیاه، میزان و درصد هریک ترپن ها و ترپنوئیدهای موجود در رزماری باعث دیلاتاسیون عروق، بهبود گردش خون محیطی و تغذیه بهتر فولیکول مو میشوند. در انسان، مصرف موضعی اسانس رزماری گردش خون را بهبود میبخشد که به علت اثرات مشخص تحریکی روی پوست است. از این مواد متغیر می باشد.

سایر ترکیبات طبیعی موجود در برگ و سرشاخه های گلدار رزماری شامل: فلاونوئیدها مانند جنکوانین (Genkwanin) و لوتئولین (Luteolin)، اسیدهای فنلی مانند اسید رزمارینیک (Rosmarinic acid)، دی ترپنها، تری ترپنها، تانن ها، مواد تلخ، رزین، ساپونین، پروتئین، چربی، کربوهیدرات، فیبر، برخی املاح و ویتامینها می باشد.

ترپن ها و ترپنوئیدهای موجود در رزماری باعث دیلاتاسیون عروق، بهبود گردش خون محیطی و تغذیه بهتر فولیکول مو می شوند. در انسان، مصرف موضعی اسانس رزماری گردش خون را بهبود می بخشد که به علت اثرات مشخص تحریکی روی پوست است.

رزماری از طاسی زودرس جلوگیری می کند و غالباً در ترکیب با براکس(borax)  برای پیشگیری از شوره سر به کار می رود. رزماری یک گیاه عالی برای مو محسوب می شود و با تحریک گردش خون پوست به برطرف شدن شوره سر و بهبود رشد و حالت موها کمک می کند.

رزمارینیک اسید موجود در عصاره رزماری به عنوان یک آنتی بیوتیک که در استفاده موضعی به خوبی جذب پوست سر می شود، از آسیب به پیاز مو جلوگیری کرده و کلیه عفونت های پوست سر را از بین می برد. گیاه رزماری به عنوان یک محرک برای بدن عمل می کند و تولید گلبول های قرمز و جریان خون را تقویت می کند. این شرایط به اکسیژن رسانی بهتر به اندام ها و مناطق حیاتی بدن کمک می کند و از عملکرد روان و کارآمد فعالیت های متابولیک در این مناطق اطمینان حاصل می شود.

شامپو رزماری پرمون دارای خواص حجم دهندگی، درخشندگی و حالت پذیری موها می باشد. علاوه بر آن این شامپو تنظیم کننده چربی پوست سر بوده و از ایجاد شوره سر جلوگیری می کند. عصاره رزماری یک آنتی اکسیدان طبیعی است. حرکت مواد مغذی به سوی سلول هایی که نیازمند ترمیم هستند، تحریک می شود.

شامپو رزماری پرمون  به واسطه غنی بودن از روغن های فرار و اسیدهای فنلیک باعث اکسیژن رسانی به پیاز مو گردیده، دارای خواص آنتی سپتیک و آنتی باکتریال قوی بوده و به همین جهت مشکلات قارچی و خارش سر را برطرف می نماید.

عصاره رزماری به دلیل خاصیت قارچ کشی آن از رشد مخمرها و در نتیجه از ایجاد شوره سر پیشگیری و شوره سنگین سر را مرتفع کرده و با جلوگیری از اکسید شدن لیپیدها و پروتئین ها از پیری پوست سر ممانعت می نماید. عصاره موجود در شامپو رزماری پرمون، به دلیل ممانعت از ایجاد پیوند دی هیدروتستسترون با گیرنده های هورمونی، باعث پیشگیری از طاسی زودرس می شود.

خواص شامپو رزماری پرمون به طور عمده عبارتند از رفع شوره سنگین سر ، حالت پذیری آسان، تنظیم چربی پوست سر، جلوگیری از ریزش هورمونی مو، حجم دهندگی و براقیت مناسب مو و تقویت پیاز مو.

 

 

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید