تاریخ: ۱۶:۰۱ :: ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:  پرستاری فقط درمانگری نیست بلکه یک رسالت است

دکتر نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان در مراسم روز پرستار تاکید کرد: پرستاری رسالتی توام با وظیفه درمان است که با توجه به شخصیت بزرگوار حضرت زینب (س) مبرهن است که این رسالت نوع دوستانه و مقدس فارغ از هر گونه مطامع مادی، سیاسی، وشخصی ست.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صبح امروز مراسم گرامیداشت ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار در سالن همایشات جهاد کشاورزی استان لرستان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی برگزار گردید.

دکتر نیکبخت خاطر نشان کرد: در واقعه کربلا حضرت زینب (س) یک زن داغ دیده بود که در طول چند روز با سخت ترین ضربه های روحی و داغ عزیزانش مواجه شد اما در همین شرایط فرمانده جنگ‌ نرم بود و اجازه نداد رسالت و اهداف قیام‌ حضرت سید الشهدا (ع) توسط سپاهیان کفر مخدوش و پایمال شود.زینب زنی پر از درد و ناله بود اما با استقامت مقابل ظلم و یزیدیان ایستاد و نظام پلید آنها را به زانو درآورد.

وی ادامه داد: این است رسالت راه روشن حضرت زینب و هر پرستاری با یک بار مطالعه زندگی و شخصیت این بانوی گرانقدر قطعا بیش از پیش به رسالت پرستاری افتخار خواهد کرد و بر ماست که در راه درمان و کمک به بیمار پیرو این بانوی الگو، مدیر و مدبر باشیم.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان با بیان اینکه قدرت و ستم یزید در آن دوران به مثابه قدرت زورگویانه ترامپ است، تشریح کرد: شاید گمان کنیم با تجدد معیارهای پرستاری عوض شده است اما در حقیقت باید گفت: عصر همان عصر است و بشریت همواره انسانیت و عدالت را طلب می کند کما اینکه هنوز خدمت خالصانه به خلق و ایستادن مقابل ظلم و کاستی ها پسندیده است.همانگونه که بانو زینب مقابل دنیاخواهی و ستم یزید ایستاد یک پرستار هم باید مقابل بی عدالتی ها و کاستی ها بایستد. و همانگونه که بانو زینب کبری حامی ،پرستار و غمخوار مردم بود، پرستار امروز هم وظیفه دارد؛ فارغ از هر گونه تعصب شخصی، تقسیم بندی سیاسی و یا انگیزه ای مغرضانه، درمانگر همه اقشار جامعه باشد.

دکتر نیکبخت در ادامه گفت: به بیان مشکلات تکنولوژی و تجهیز بیمارستانهای استان پرداخت و تاکید کرد: ما شاهد نقصان و مشکلات پرستاران و بیماران هستیم و به عینه مشاهده می کنیم مثلا فلان سی تی اکن یا ام آر آی از فلان بیمارستان پیوسته در دست تعمیر است اما پرستاران با شتاب و شفقت در حال جابه جایی بیمار به مراکز درمانی و در نهایت تحمل مسافت و مشکلات در تحقق بهبودی فرد بیمار هستند و اینجاست که باید گفت: خدمت پرستاری یک‌ عشق است که درمانگر پاداش خودش را در بهبود خلق می بیند و مرحبا به این وظیفه مقدس و بشر دوستانه.

وی در ادامه اشاره ای هم به هزینه های گزاف تجهیزات پزشکی، کمبود تجهیزات در استان لرستان و نیز سایر مشکلات پرستاران داشت و قول داد در خصوص رفع مشکلات کاری پرستاران استان اقداماتی صورت بپذیرد.

گفتنی ست : در این همایش از ۸۸ پرستار نمونه شاغل در سراسر استان لرستان با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تجلیل شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید