زندانبانی؛ شغلی سخت و طاقت‌فرسا
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۳:۱۲ :: ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
زندانبان مکلف به اصلاح و تربیت زندانیان است

فرماندار خرم‌آباد در دیدار با عبدالمجید کشوری در فرمانداری خرم آباد ، از زندانبانی بعنوان یکی از مشاغل سخت و طاقت فرسا یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دریکوند با ارزشمند خواندن هدایت انسان ها از مسیر اشتباه خاطرنشان کرد : نتیجه اقداماتی که در زندان ها در حال انجام است ، یک جامعه ی سالم و کم آسیب خواهد بود.

فرماندار خرم آباد اظهار داشت: از آنجاکه انسان ذاتا مجرم نبوده و دلایل مختلفی در بروز جرم مؤثر است لذا می توان برای کاهش اعمال مجرمانه با بهره گیری از ظرفیت های موجود اقدامات پیشگیرانه ای را عملیاتی کرد.

زندانبان در نظام زندانبانی اسلامی ؛ خود را مکلف به اصلاح و تربیت زندانیان می داند.

در ابتدای این دیدار ، مدیرکل زندان های لرستان به تشریح بخشی از اقدامات صورت گرفته در زندان های استان پرداخت.

کشوری گفت: نظام زندانبانی امروز که محصول انقلاب اسلامی است از مشخصه های ویژه ای برخوردار بوده که مهمترین رکن آن بر اقدامات اصلاحی و تربیتی استوار شده است.

وی با بیان اینکه فرآیند تبدیل شدن زندان به آموزشگاه نیکی ها که پس از دستور مقام معظم رهبری آغاز شد ، یک حرکت نوین ، علمی و انسانیست که نظیری برای آن در دیگر نظام های قضایی دنیا نمی توان یافت.

کشوری بیان داشت : در نظام زندانبانی امروز کشور ؛ نه تنها زندانی مهم است بلکه خانواده ی او نیز بسیار مورد تأکید قرار دارد و فرآیند اصلاحی ، تربیتی و حمایتی چه در زندان و چه در سطح جامعه در حال اجرا و پیگیری است .

این مقام مسئول ادامه داد: بهره گیری هدفمند از ظرفیتهای موجود از یک سو و خلق ظرفیتهای جدید از طرف دیگر سبب شده شاهد تغییرات بسیار اساسی در حوزه های مختلف زندان های استان باشیم که بنوعی رضایتمندی مخاطب ما را نیز بهمراه داشته است.

در این دیدار که جمعی از مسئولین زندان های استان نیز حضور داشتند ؛ عضو شورای قضایی استان با بیان اینکه دولت امروز یک دولت انقلابی و عدالت محور است ؛ انتظار می رود با حمایت از برنامه های اصولی سازمان ، مقدمات ارتقاء بیش از پیش امنیت جامعه و بازگشت شرافتمندانه زندانیان را فراهم سازد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید