تاریخ: ۱۱:۴۷ :: ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
زندانی حاصل کمبودهای اجتماعی است/ عدم تکرار جرائم مستلزم اشتغالزایی است

عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان های لرستان با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، این دیدار با حضور معاون سلامت اصلاح وتربیت زندان های لرستان،مسئول حقوق شهروندی ومدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان بر گزار و برتوسعه همکاری ها تاکید شد.

مدیرکل زندان های استان لرستان با اشاره بر سند تحول قوه قضاییه با بهره گیری تمامی ظرفیت ها بیان داشت: سند تحول قوه قضاییه شامل هفت ماموریت عمده می باشد،که ماموریت ششم سند تحول قوه قضاییه مختص سازمان زندان ها و اصلاح وتربیت مجرمان است

وی با اشاره بر تبلیغ مسموم رسانه های معلوم الحال علیه زندان ها گفت:آنچه که تکلیف زندانبانی اسلامی وبرای همگان مشخص ومبرهن است توجه به بیانات مقام معظم رهبری و حرکت در مسیر قانونی ست .

این مقام مسئول تصریح کرد: برای اصلاح وتربیت افرادی که در چهار چوب زندان قرار می گیرد در حوزه های مختلف تمهیداتی اندیشیده شده ونیازمند همکاری همه نهادها ست.

کشوری گفت: همانطور که والدین از سازمان آموزش وپرورش انتظارآموزش وتربیت فرزندان خود را دارند،جامعه و خانواده زندانیان نیز از مسئولین زندان ها انتظار اصلاح وتربیت زندانی را دارند واین امر مهم با مسئولیت پذیری متولیان امر امکان پذیرخواهد بود.

عضو شورای قضایی لرستان گفت: زندانی حاصل کمبودهای اجتماعی است وعدم تکرار جرم و بازگشت مجدد به زندان مستلزم حمایت تمامی دستگاهها به زندان ها ست تا این مشکل اجتماعی را التیام بخشد.

مدیر کل زندان های لرستان افزود: به منظور دست یابی به فرایند اصلاح وتربیت مستلزم فاکتورهای مهمی مانند آموزش ،مهارت وحرفه آموزی،تربیت بدنی،میراث فرهنگی در بحث صنایع دستی میباشد که در این زمینه ها تفاهم نامه هایی با دستگاه های مربوطه منعقد گردیده است و اداره کل زندان های لرستان در همه زمینه ها با سازمان صمت آماده همکاری ست .

کشوری عنوان کرد: می بایست نگاه ما به زندان وزندانی به گونه ای باشد که فرد وارد شده به زندان بانگرشی متفاوت نسبت به جرم صورت گرفته از زندان خارج شود ودر نهایت توسعه صنعت، اشتغال وآگاهی می تواند در جلوگیری از افزایش جرم موثر واقع شود.

بهمن جعفری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره بر تاثیر مثبت و چشم گیر فرآیند اصلاح وتربیت در زندان ها لرستان عنوان کرد: بیشتر مشکلات زندانیان ریشه درضعف اقتصاد واشتغال استان دارد و امیدواریم سازمان صمت استان به عنوان یک نهاد اقتصادی در دولت بتواند با افزایش اشتغال سهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و کمک به سازمان زندان ها داشته باشد.

جعفری افزود : سازمان صمت لرستان با تمام توان آماده همکاری وخدمت رسانی به زندان های لرستان خواهد بود

در پایان به رسم تبریک عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان های لرستان یک جلد کلام الله مجید و لوح تبریک به رئیس جدید سازمان صمت اهدا کرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید