دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان:
تاریخ: ۱۱:۱۳ :: ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
سازمانهای مردم نهاد بصورت فی سبیل الله خدمت می کنند و نباید مشمول مالیات قرار گیرند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان اظهار داشت: سازمانهای مردم نهاد با رویکرد اجتماع محور بصورت خودجوش و فی سبیل الله اقدام به برگزاری برنامه های متنوع می نمایند و چون درآمدی آنچنانی ندارد شایسته نیست مشمول مالیات قرار گیرند. به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صبح امروز دبیر شورای هماهنگی مبارزه […]

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان اظهار داشت: سازمانهای مردم نهاد با رویکرد اجتماع محور بصورت خودجوش و فی سبیل الله اقدام به برگزاری برنامه های متنوع می نمایند و چون درآمدی آنچنانی ندارد شایسته نیست مشمول مالیات قرار گیرند.
به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صبح امروز دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان در جلسه کمیته توسعه مشارکت های مردمی کخ در استانداری برگزار شد، ابراز داشت: امسال در هفته مبارزه با مواد مخدر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان ۱۷۲ برنامه شامل: برگزاری همایشها، کارگاه های آموزشی،تئاتر خیابانی،مسابقات طرح و پرسش و دهها برنامه فرهنگی هنری با همکاری و مشارکت سمن های تابع شورا برگزار نمود که نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد رشد داشته است.

مجتبی بیرانوند اذعان داشت: ۸۵ درصد برنامه های انجام شده در هفته مبارزه با مواد مخدر به همت سازمانهای مردم نهاد انجام گرفته و اداره کل بهزیستی استان لرستان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش استان نیز بیشترین مشارکت را در این حوزه داشته است.

بیرانوند با اشاره به اینکه سازمانهای مردم نهاد بنگاه های درآمدزا نبوده و گاه با مساعدت خیرین و توان مالی محدود بصورت خودش و فی سبیل الله اقدام به برگزاری بر نامه های مختلف فرهنگی و اجتماع محور می نمایند، ابراز داشت: واقعا شایسته نیست که سازمانهای مردم نهاد مشمول مالیات قرار گیرند و هنوز خستگی این عزیزان در جلب و افزایش مشارکتهای مردمی رفع نشده که با اظهارنامه مالیاتی مواجه می شوند در حالیکه سازمانهای مردم نهاد درآمدی ندارد و در کنار دولت آماده به خدمت هستند و اگر هم اعتباری به سمن ها تعلق بگیرد آن را تمام و کامل صرف برنامه های اجتماع محور می کنند.

وی تصریح کرد: از مدیرکل محترم امور مالیاتی استان لرستان انتظار داریم در خصوص معافیت سازمانهای مردم نهاد از مالیات نهایت همکاری را با این عزیزان داشته باشد.

گفتنی ست: در پایان این نشست، مدیران عامل سازمانهای مردم نهاد استان نسبت به ارائه گزارش عملکرد اقدام نمودند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید