مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری:
گروه: برگزیده
تاریخ: ۱۲:۱۰ :: ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در توسعه ی پایدار اجتماعی دارند/ انتظار داریم کلیه دستگاه های اجرایی همکاری لازم را با سمن‌ها داشته باشند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان تاکید کرد: تشکل های مردمی می توانند با فعالیت های گروهی در جهت موارد مندرج در اساسنامه ی خود، باعث ارتقا آگاهی اجتماعی و در نتیجه فرهنگ پذیری افراد شده و خدمات موثری در زمینه های مختلف به مردم ارایه نمایند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، سومین جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل ها به ریاست مریم پورسرتیپ مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان انجام شد.

در این جلسه که منظور بررسی ۵ پرونده متقاضی ثبت سمن برگزار شد، مریم پورسرتیپ بیان داشت: تشکل های مردم نهاد گروه های کوچکی هستند که داوطلبانه و بر اساس نیاز های جامعه در مقاطع مختلف تشکیل می گردند و در قالب فعالیت های غیرانتفاعی ، غیر سیاسی به توسعه پایدار اجتماعی کمک می کنند.

وی هم چنین به نقش تشکل های مردم نهاد در آموزش بخشی از جامعه که ممکن است به آموزش های ارائه شده از طریق دستگاه های اجرایی دسترسی نداشته باشند اشاره کرد و گفت: امروزه ما بیش از گذشته به نقش آفرینی تشکل ها در امر آموزش به عنوان یه مقوله مهم در توسعه پایدار نیاز داریم و باید تلاش شود از خلاقیت و نوآوری آنها در جهت تقویت نهادهای مدنی و تغییرات اجتماعی و فرهنگی بهره گیری شود.

وی حرکت سمن ها به سوی کار گروهی را یک اصل دانست و گفت: تاکنون حدود ۴۳۷ سمن در حوزه‌های مختلف جوانان، انور فرهنگی، حقوق شهروندی، محیط زیست، آسیب ها، امور دینی و … در استان لرستان به ثبت رسیده، است.

پورسرتیپ تصریح کرد: انتظار می رود کلیه دستگاه های اجرایی و هم چنین فرمانداری ها با تشکل های مردم نهاد، تعامل و ارتباط مستمر داشته و از ظرفیت آنها در پیشبرد هرچه بهتر برنامه های دولت استفاده کنند.

پورسرتیپ بیان کرد: بنا به تجارب جهانی انجام امور توسط مردم همواره اثر بخش و مؤثر بوده است.

در این جلسه هم چنین پس از بحث و تبادل نظر در خصوص پرونده های مطرح شده که با حضور متقاضیان صورت گرفت ، با اکثریت آرا صدور پروانه فعالیت برای هر ۵ پرونده مورد موافقت قرار گرفت.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید