گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۳:۴۵ :: ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
سالانه بیش از ۵۰ هزار پرونده در پزشکی قانونی استان لرستان بررسی و اظهار نظر می شود

هم اکنون مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بیان داشت: در وهله اول وظیفه پزشکی قانونی فقط صدور جواز دفن نیست بلکه تایید علت فوت افراد است و اجسادی که با مرگ طبیعی متوفی می گردند و هیچ شبه و شکایتی مبنی بر دلیل مرگ آنها وجود ندارد به پزشکی قانونی ارجاع داده نمی شوند مگر با ورود دستگاه قضا و ایجاد شک و شبهه ای.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، حمیدرضا نظیفی ابراز داشت: سالانه بیش از ۵۰ هزار پرونده در پزشکی قانونی استان لرستان بررسی و اظهار نظر می شوند.

نظیفی ادامه داد: حدود ۹۲ درصد از کل پرونده ها در حوزه معاینات سرپایی بوده و ۳/۵ درصد مربوط به معاینات اجساد در لرستان و ۱/۲ درصد مربوط به کمیسیونهای تخصصی بوده است.

وی با اشاره به اینکه ما زبان‌گویای مظلومین هستیم، اظهار داشت: مظلومین گاه زبانی برای دفاع از خود ندارند و یا اجساد که با تمام تلاش در صدد دفاع، بررسی و تبیین پرونده های این حوزه هستیم.

نظیفی تاکید کرد: ۶۰ درصد پرونده ها مربوط به مصدومین تصادفات و یا درگیری و نزاع است که نیاز است اصحاب رسانه و متولیان فرهنگی استان در این مورد فرهنگسازی و آسیب شناسی بیشتری داشته باشند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید