گروه: خبر
تاریخ: ۱۷:۳۵ :: ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
سالانه بیش از ۵ هزار تن گیلاس در استان برداشت می شود

سالانه بیش از 5 هزار تن گیلاس در استان برداشت می شود

سالانه بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ تن آلبالو و گیلاس از باغات لرستان برداشت می شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علیرضا احمدوندی با اعلام این خبر اظهار کرد:سطح زیر کشت باغات گیلاس در استان لرستان یکهزار و ۱۴۰ هکتار می باشد که از این مقدار ۷۸۰ هکتار بارور بوده و ۳۶۰ هکتار نهال می باشد .

وی افزود : از باغات بارور گیلاس سالانه ۳ هزار و ۱۴۰ تن با میانگین ۴ تن در هکتار گیلاس در لرستان تولید می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان سطح زیر کشت آلبالوی استان را ۳۶۰ هکتار اعلام کرد و افزود ۳۲۰ هکتار از باغات آلبالو بارور و ۴۰ هکتار نهال می باشد که از سطح باغات بارور ۱۳۵۰ تن با میانگین ۴ هزارو ۱۵۰ کیلو گرم در هکتار آلبالو برداشت می گردد.

احمدوندی مجموع سطح زیر کشت آلبالو و گیلاس استان لرستان را ۱۵۰۰ هکتار اعلام کردو افزود : از این مقدار سطح زیر کشت سالانه بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ تن آلبالو و گیلاس برداشت می شود.

وی اضافه کرد بیشترین سطح زیر کشت این دو محصول در لرستان مربوط به شهرستان بروجرد است بطوریکه ۵۵ درصد آلبالو و ۶۲ درصد گیلاس در این شهرستان تولید می شود.
وی در پایان از باغداران خواست به توصیه های فنی کارشناسان و مروجین در خصوص آبیاری به موقع ٬ مبارزه با علفهای هرز و آفات و بیماریها ٬ هرس به موقع باغات که یک اصل مهم در باغداری است و‌ همچنین تغذیه مناسب باغات که باعث تولید حداکثری در باغات می شود، عمل نماید.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید