گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۰۵ :: ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
سالانه ۸۰ هزار تن مرغ در لرستان تولید می‌شود / ۳ درصد تولید گوشت مرغ در کشور

ريیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: سالانه ٨٠ هزار تن مرغ در لرستان تولید می شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، دکتر اسفندیار حسنی مقدم با اعلام این خبر گفت: استان لرستان با ١/٨ میلیون نفر جمعیت، حدود ۲/۲ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است.

دکتر حسنی مقدم به میزان تولید گوشت مرغ در استان لرستان اشاره کرد و گفت: سالانه ۸۰ هزار تن مرغ در لرستان تولید می‌شود که این میزان تولید نزدیک به ۳ درصد تولید گوشت مرغ در کشور است.

دکتر حسنی مقدم در ادامه افزود: این اعداد به معنای این است که در استان لرستان مازاد تولید گوشت مرغ داریم.

وی تصریح کرد: در دو هفته پایانی سال گذشته به طور متوسط در هر شبانه روز حدود ۲۸۰ تن مرغ کشتار شده این در حالی است که نیاز روزانه استان با سرانه مصرف ٣٠ کیلو گرم برای هر نفر در سال، بین ١٢٠ تا ١٤٠ تن در روز است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان به میزان کشتار مرغ در فرودین ماه امسال اشاره کرد وگفت:در نیمه اول فروردین ماه غیر از ایام تعطیل در هر شبانه ‌روز مازاد بر مصرف نیاز استان مرغ کشتار شده و حتی در شب منتهی به ١٣ نوروز که روز تعطیلی بود ما کشتارگاه‌ها را موظف به کشتار کردیم و بیشتر از ۱۳۰ تن مرغ کشتار شد.

وی تصریح کرد: همه عوامل ستاد تنظیم بازار در تلاش هستند که مشکلات توزیع مرغ حل شود چرا که در تولید گوشت مرغ هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

وی در پایان گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مرغ زنده درب مرغداری ١٧١٠٠ تومان و مرغ آماده طبخ برای مصرف کننده ۲۴۹۰۰ تومان تعیین شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید