گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۰:۲۴ :: ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
سد آبسرده لرستان تا پایان سال آبگیری می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: سدآبسرده شهرستان بروجرد تا پایان سال جاری آبگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، داریوش حسن نژاد امروز در حاشیه بازدید از سد آبسرده که عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط نمایندگان مردم بروجرددر مجلس شورای اسلامی وشرکت آب منطقه ای استان، ۲۱۰ میلیارد تومان بودجه سال۱۴۰۳ به این پروژه اختصاص پیدا کرده است که قرار است مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان آن بصورت تنخواه از سوی وزارت نیرو جهت تکمیل این پروژه دراختیار شرکت آب منطقه ای قرار گیرد.

وی اظهار کرد: تا کنون مبلغ ۲۳۴ میلیارد تومان اعتباربرای احداث این سدهزینه شده است و برای تکمیل آن مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان افزود: این پروژه در حال حاضر ۵۰.۲۸درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تمام تلاش خودرا بکار می‌گیریم که تا پایان سال جاری سد آبسرده به مرحله آبگیری برسد.

حسن نژاد خاطر نشان کرد:با به بهره‌برداری رسیدن این پروژه، زمینه اشتغال ۲۱۰۰ نفر ایجاد خواهد شد.

سد آبسرده در ۲۰کیلومتری جنوب غربی شهر بروجرد واقع شده است. این سد از نوع خاکی با هسته رسی با ارتفاع ۸۵ متر ، طول تاج ۴۲۵متر و سطح شبکه ۴۲۰۰ هکتار می باشد. هدف از احداث این سد تامین بخشی از آب شرب شهر بروجردبه میزان ۱۷ میلیون متر مکعب، تامین آب برای بهبود ۴۲۰۰هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سد ، تامین آب صنعت و کنترل سیلاب منطقه است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید